Новини / Логістика / Політика     05 січня 2023 13:13

В АМПУ розповіли, як працює електронна черга і чому вона не розв`язує проблеми суден у Босфорі


Електронна черга дозволила оптимізувати та зробити прозорим планування заходу та виходу суден в/із портів Великої Одеси, але вона не розв’язує проблеми інспекції суден в Босфорі.

Про це повідомили в Асоціації морських портів в Україні.

“АМПУ принципово важливо було впровадити процес, який буде прозорим і зрозумілим для ринку. Ми це зробили по аналогіі з дунайскими портами — започаткували електрону чергу. Але які б ефективні інструменти планування ми не впроваджували, в роботі “зернового коридору” є деструктивна позиція рф. Саме через неї при проходженні контролю у Босфорі, замість необхідних 24-30 суден на добу (в рівних долях на вхід і на вихід), реально здійснюється інспекція в середньому, лише 3,5 суден на вхід і 3 — на вихід. Ми вже бачили минулого місяця чергу у Босфорі з понад 150 суден, які простоювали там більш ніж 30 діб. Тоді розв’язували цю проблему спільно з ООН та Туреччиною. Сьогодні така тенденція повторюється”,— сказав керівник АМПУ Олексій Востріков.

На сьогодні є черга з 96 суден, яка буде зростати якщо не збільшити кількість інспекцій на добу. Завантаженість портів менше ніж 50% і, як результат, недоотримання країнами світу 3 млн тонн агропродукції.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

За його словами,  ситуація з блокуванням рф роботи зернового коридору обговорюється на щоденних галузевих нарадах і щотижневих нарадах з учасниками агроринку.

Єдиний вихід — збільшення кількості щоденних інспекцій. Відповідне звернення Україна направила до партнерів з Ініціативи – ООН та Туреччини.

Як саме працює електронна черга в портах Великої Одеси АМПУ пояснила в інфографіці.

Нагадаємо, 26 жовтня для суден, які йдуть в українські порти в рамках “зернового коридору”, запровадили електронну чергу. Подібна технологія була раніше впроваджена та показала свою ефективність у Дунайських портах.

Електронна черга дозволила зробити прозорим планування заходу та виходу суден у портах Великої Одеси, однак вона не розв’язує проблему інспекції в Босфорі.

30 жовтня рф заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.

2 листопада росія повернулася до зернової угоди.

Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”. У жовтні представники рф у Спільному координаційному центрі (СКЦ) працювали так, що кількість інспекцій на добу скоротилася до семи-дев’яти, зрештою виникла черга з 210 суден. Половина з них була завантажена й очікувала інспекції на вихід, ще половина – на вхід.

Нині у Босфорі очікує на інспекцію майже сотня суден з українським продовольством.

Україна розглядає можливість надати пріоритет більшим суднам для проходження зерновим коридором з метою збільшення обсягів експорту, оскільки інспекції сповільнюють темпи.

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також