Майже два місяці Україна, Туреччина та рф вели переговори щодо угоди про безпеку цивільного судноплавства в Чорному морі та досягли згоди. Проте Київ раптово відмовився від угоди, повідомляє Reuters.
Угода “щодо забезпечення безпеки торгового судноплавства в Чорному морі” була досягнута в березні, і хоча Україна не хотіла її офіційно підписувати, Київ дав згоду на те, щоб президент Туреччини Реджеп Таїп Ердоган оголосив про неї 30 березня.
В останню хвилину Україна раптово вийшла, і угода була зірвана, — зазначив один зі співрозмовників агентства.
Ще троє осіб підтвердили версію подій.
Ми все ще сподіваємось, що свобода судноплавства у Чорному морі переможе, — зазначив Офіційний представник ООН Стефан Дюжаррік.
Туреччина “в межах своїх посередницьких зусиль” досягла домовленостей з Україною та росією “про забезпечення вільного та безпечного плавання торговельних суден у Чорному морі” відповідно до Конвенції Монтре про режим проток.
Відповідно до угоди, майже оголошеної 30 березня, і москва, і Київ мали б запропонувати гарантії безпеки торговим суднам у Чорному морі, зобов’язавшись не наносити ударів, не захоплювати чи обшукувати їх, доки вони порожні або провозять невійськовий вантаж.
Україна зазнала активних обстрілів минулого тижня, особливо на півдні, з боку Росії, що призвело до припинення експорту агропродукції та збільшення часу доставки вантажів водним шляхом.
Цю інформацію надала компанія Spike Brokers у своєму каналі в Telegram.
Експерти зауважують, що тарифи на морське перевезення залишаються стабільними порівняно з минулим тижнем, але очікуються зменшення обсягів вантажів у квітні та травні, що може призвести до коригування тарифів.
Тарифи на перевезення вантажів річковим транспортом з портів на Дунаї до Констанції зросли до рівня 20-25€ за тонну.
Ось деякі ринкові тарифи на перевезення вантажів:
- Ізмаїл, Україна – Констанца, Румунія річковим транспортом: €20-25 (1-3 тис. т).
- Чорноморськ, Україна – Іспанія, Середземномор’я морським транспортом: $33-35 за тонну (30-35 тис. т).
- Чорноморськ, Україна – Італія, Східне узбережжя морським транспортом: $31-32 за тонну (30-35 тис. т).
- Чорноморськ, Україна – Португалія морським транспортом: $34-37 за тонну (30-35 тис. т).
- Чорноморськ, Україна – Китай морським транспортом: $65-67 за тонну (60-65 тис. т).
Нагадаємо, Кабінет Міністрів України ухвалив Постанову № 495 “Про внесення до деяких постанов Кабінету Міністрів України змін щодо надання гуманітарної допомоги державам Африки та Азії”. Цим рішенням Уряду пропонується надати можливість обласним та Київській військовим адміністраціям безоплатно передати залишки зерна (обсяг якого наразі становить близько 72 000 метричних тонн), яке закуплене коштом державного бюджету, для реалізації гуманітарної програми “Grain from Ukraine”.
ОВА можуть безоплатно передати зерно органам, фондам, програмам ООН для надання гуманітарної допомоги державам Африки та Азії, про що мають щотижнево інформувати Мінагрополітики.
Протягом останнього тижня зменшилася кількість вагонів із зерном, що направлялися до портів Великої Одеси та Ізмаїла, на 290 одиниць, як повідомив Валерій Ткачов, заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця”, за даними Rail.insider.
Функціонування морського транспортного маршруту дозволило Україні в січні експортувати 12 мільйонів тонн зернових, що відповідає обсягам до війни.
Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України повідомило, що обсяги експорту через Український коридор майже дорівнюють обсягам експорту через порти “Південний”, “Одеса” та “Чорноморськ” під час воєнних подій. У грудні відправлено морем 6,8 мільйона тонн товарів, а в січні – 6,7 мільйона тонн. Навіть у лютому, найкоротшому місяці року, очікується збереження показників експорту на рівні попередніх місяців.
Раніше з портів Великої Одеси вийшла рекордна кількість суден. Український морський коридор встановив рекорди 17 та 18 лютого, коли з портів Великої Одеси відправилося по 16 суден.
Україна та Болгарія домовилися щодо деталей впровадження системи ліцензування експорту української агропродукції. Йдеться про насіння соняшнику, ріпаку, кукурудзи та пшениці.
Протягом минулого місяця Укрзалізниця встановила новий рекорд, перевізши 14 мільйонів тонн вантажів – найвищий показник з початку повномасштабної війни.
Під час другого міжнародного саміту “Зерно з України” (Grain From Ukraine) зібрали понад 136 мільйонів доларів для цієї гуманітарної ініціативи.
21 березня Кабінет міністрів затвердив постанову про продовження та необхідне фінансування ініціативи Grain from Ukraine. Буде закуплено додатково 125 тисяч тонн пшениці або кукурудзи, яка потім буде доставлена як гуманітарний вантаж у країни Африки.
До гуманітарної програми Grain from Ukraine, яку ініціював президент України, вже долучилося 43 країни.
Завдяки ініціативі Grain from Ukraine малі й середні сільгоспвиробники отримають більше грошей за свою продукцію.
Україна розширює міжнародну гуманітарну ініціативу Grain from Ukraine, в межах якої продовольство відправляють до країн Африки та Азії, на дунайські порти.
Україна готова включити Мозамбік в перелік країн, які отримують українські зернові в рамках гуманітарної ініціативи президента Володимира Зеленського Grain From Ukraine, аби підтримати продовольчу безпеку африканської країни. Про це заявив міністр закордонних справ України Дмитро Кулеба під час зустрічі з президентом Мозамбіку Філіпе Ньюзі та міністром закордонних справ Веронікою Макамо.
США підтримують ініціативу Grain from Ukraine і виділяють на її реалізацію близько $20 мільйонів.
Щоб забезпечити постачання агропродукції в рамках гуманітарної програми Grain from Ukraine, з українських портів планують відправляти до 10 суден щомісяця. Це дасть можливість до кінця весни 2023 року забезпечити зерном щонайменше 5 млн людей.
У Міністерстві аграрної політики пропонують змінити схему закупівель агропродукції для програми Grain from Ukraine, та закуповувати зерно з передплатою 50%.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!