Ставки фрахту як у річкових портах Дунаю, так і в глибоководних портах Одеси поточного тижня зросли за деякими напрямками, інформує Українська зернова асоціація з посиланням на Atria Brokers.
Станом на 22 лютого ставки на перевезення кукурудзи “костерами” 6000 т з портів Рені та Ізмаїл підвищилися у напрямках Ізраїлю на 2-4 $/т — до 41-42 $/т та східного Середземномор’я — на 2 $/т, до 37-38 $/т. Мінімальні рівні до східного узбережжя Італії зросли на 1 $/т і ставки становлять 41-42 $/т. Без змін залишилися ставки до Мармари — 27-28 $/т, східного узбережжя Греції — 31-32 $/т, Іспанії — 46-48 $/т, Севільї — 48-50 $/т.
Ставки фрахту на перевезення кукурудзи “хендісайзами” з глибоководних портів до середземноморського узбережжя Єгипту зросли на 2-3 $/т — до 32-34 $/т. На 1 $/т підвищилися ставки у напрямках Італії — до 33-34 $/т і середземноморського узбережжя Іспанії — до 34-36$/т. Фрахт до Тунісу залишився на рівні 37-38$/т.
Фрахт на перевезення пшениці/кукурудзи “панамаксами” з глибоководних портів до Китаю, як і тижнем раніше, становить 65-66 $/т. До Бангладеш ставки зросли на 3 $/т, до 64-66 $/т.
Ставки на перевезення кукурудзи баржами на Констанцу становлять 14 €/т, що майже на рівні минулого тижня (14-15 €/т). Для соняшнику ставки на Русе/Сілістра знизилися на 1 €/т, до 19-20 €/т.
Зауважимо, ми писали, що ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство” (УДП) готується до запуску баржевих контейнерних караванів на Середній та Верхній Дунай як альтернативи перевізникам, які стикнулися з блокуванням руху на кордоні з Польщею, повідомляє пресслужба Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.
Українські експортери та перевізники знову стикаються із блокуванням пунктів пропуску на західному кордоні. Альтернативний логістичний маршрут з України до ЄС — річкові перевезення Дунаєм, — йдеться у повідомленні.
Зазначається, що УДП пропонує доставку контейнерів до дунайських портів Болгарії, Сербії, Угорщини, Словаччини, Австрії, Німеччини та до румунського порту Констанца.
Крім перевезення, компанія також забезпечує зберігання та перевалку в українських портах, організацію перевалки в портах вивантаження.
Держкомпанія вже почала консультації з перевізниками щодо залучення необхідної кількості контейнерів, необхідних для формування перших караванів.
Наразі в експлуатації компанії перебуває 25 одиниць самохідного флоту (20 в резерві) та понад 200 барж.
Тож ресурсів і можливостей, щоб перехопити потік контейнерів з автотранспорту, у компанії достатньо, — додали в відомстві.
Також стало відомо, що Українське Дунайське пароплавство вирішило перейменувати 23 свої судна, повідомив у Facebook генеральний директор компанії Дмитро Москаленко..
У повідомленні зазначено, що при перейменуванні акцент був зроблений на українських містах, які пов’язані з річковим і морським транспортом та перебувають у зоні окупації. У результаті було змінено імена наступних суден:
- Буксири: “Борис Макаров”, “Валерій Кидик” (“Загорск”), “Севастополь” (“Звенигород”), “Одеса” (“Никифор Шолуденко”), “Очаків” (“Гагра”), “Поті”, “Генічеськ” (“Иваново”), “Кременчук” (“Иркутск”), “Лінцм (“Астрахань”), “Маріуполь” (“Хабаровск”), “Миколаїв” (“Кузьма Галкин”), “Олешки” (“Челябинск”), “Феодосія” (“Оренбург”);
- Самохідні судна: “Костянтин Боженко”, “Олексій Івлєв”, “Капітан Гайдай”, “Микола Будніков”, “Григорій Морозов”, “Капітан Антипов”, “Капітан Ширков”;
- Службово-допоміжне судно: “Кілійський” (“Московський-2”);
- Морське суховантажне судно: “Рені” (“Рени”);
- Пасажирське судно: “Тиса” (“Волга”).
Зазначено, що процедура оформлення нових документів займає багато часу. Необхідно отримати дозвіл від комісії Адміністрації судноплавства, підготувати пакет документів для внесення змін до Державного суднового реєстру України, отримати Свідоцтво про право власності на судно та Свідоцтво про право плавання під Державним Прапором України.
На основі цих документів отримуються класифікаційні документи від Регістру судноплавства України, свідоцтва про мінімальний склад екіпажу та інші. Наразі вже готуються документи для перейменування наступної партії суден.
Нагадаємо, транспортування української агропродукції через Дунайські порти виявилося ефективним. Протягом року через ці порти пройшло близько 20 мільйонів тонн зерна.
Українське Дунайське пароплавство (УДП) оголосило про початок реформування своєї корпоративної структури, як рекомендовано міжнародними партнерами.
У 2023 році Публічне акціонерне товариство “Українське Дунайське пароплавство” отримало дохід у розмірі 1,1 мільярда гривень.
ПрАТ “Українське Дунайське Пароплавство” модернізувало перевалку та готує проєкт ще одного логістичного комплексу. Власна перевалка зернових працює з минулого року, нещодавно комплекс було модернізовано.
Цього тижня ставки фрахту в річкових портах Дунаю залишалися переважно стабільними, так само як і у глибоководних портах Одеси для суден класу “хендісайз”. Про це повідомила Українська зернова асоціація, посилаючись на дані від Atria Brokers.
Анна Лиса