Данська транспортно-логістична група A.P. Moeller-Maersk AS у третьому кварталі 2022 року зафіксувала рекордний прибуток і продемонструвала зростання фінрезультату шістнадцятий квартал поспіль, передає “Порти України”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Як свідчить звітність групи, виторг збільшився проти аналогічного періоду минулого року на 37% — до $22,8 млрд. Показник EBITDA збільшився на 56,4% — до $10,9 млрд, операційний прибуток — на 61,7%, до $9,5 млрд.
Три найбільші бізнеси групи, Ocean, Logistics & Services і Terminals, продемонстрували зростання фінансових показників.
Зокрема, дивізіон Ocean збільшив виторг на 37,6% — до $18 млрд. Показник EBITDA зріс на 58,6% — до $9,9 млрд, операційний прибуток — на 63,6%, до $8,7 млрд. Зростання доходу відбулося переважно завдяки значному підвищенню фрахтових ставок за контрактом і перевезенням на маршрутах з Азії в Європу та Північну Америку, що частково компенсувало зменшення обсягів і збільшення витрат на бункерування, обробку контейнерів тощо.
Дивізіон Logistics & Services наростив виторг на 60,8% — до $4,2 млрд. Показник EBITDA збільшився на 47,6% — до $394 млн, операційний прибуток — на 32,9%, до $258 млн. Фінрезультат збільшився переважно завдяки придбанню активів та зростанню обсягів, зокрема серед 200 найбільших клієнтів Maersk.
Дивізіон Terminals збільшив виторг на 8,8% — до $1,1 млрд. Показник EBITDA зріс на 3,4% — до $391 млн, операційний прибуток — на 9,8%, до $357 млн. Зростання доходу відбулося завдяки збільшенню обсягів і зростанню цін, а також завершенню продажу частки Global Ports Investments у рф.
“Наш результат у третьому кварталі став ще одним рекордом і шістнадцятим кварталом поспіль із зростанням прибутку в річному порівнянні. Ставки на морські перевезення, завдяки яким ми досягли виняткових результатів у 2022 році, знову зросли як у порівнянні з минулим роком, так і другим кварталом. Однак очевидно, що ставки досягли піку та почали нормалізовуватися протягом кварталу, що зумовлено як зниженням попиту, так і зменшенням перевантаженості ланцюжка постачань”, — прокоментував фінансові підсумки третього кварталу генеральний директор Maersk Сорен Скоу.
Прибуток дивізіону Ocean буде знижуватися у найближчі періоди, що очікувалося протягом усього року. Проте “загальний імпульс трансформації залишався дуже сильним”, оскільки група продовжує швидко розвивати логістичний бізнес. Вперше квартальна виручка від логістики перевищила $4 млрд.
“Через війну в Україні, енергетичну кризу в Європі, високу інфляцію та глобальну рецесію, що насувається, на горизонті багато темних хмар. Це позначається на купівельній спроможності споживачів, що, своєю чергою, впливає на глобальний попит на перевезення та логістику. Хоча ми очікуємо, що сповільнення світової економіки спричинить послаблення ринку в сегменті Ocean, ми продовжимо використовувати можливості зростання в рамках нашого логістичного бізнесу”, — додав Скоу.
У березні Maersk оголосила про повне припинення діяльності та продаж активів у рф на тлі російської агресії проти України.
У вересні компанія остаточно позбулася 30,75% акцій російського портового оператора Global Ports, який управляє шістьма терміналами в рф та двома у Фінляндії, а в листопаді — ухвалила рішення про ліквідацію російської дочірньої компанії з контейнерних перевезень.
Читайте також: Найбільша у світі контейнерна компанія Maersk припиняє діяльність у росії
Голова ради директорів компанії Джим Хагеманн Снабе зазначив в інтерв’ю агентству Bloomberg, що рішення AP Moller-Maersk піти з рф у зв’язку з війною проти України обійдеться дорого, але є правильним як з морального, так і фінансового погляду.
Довідка. A.P. Moller-Maersk — інтегрований транспортно-логістичний холдинг, до складу якого входять найбільша судноплавна лінія світу, оператор контейнерних терміналів, компанії логістичного та виробничого секторів. Корпорація представлена у 130 країнах. Штат — близько 90 тис. співробітників.
Нагадаємо, данська логістична компанія Maersk завершила останню вантажну операцію на росії і оголосила про повний вихід з ринків рф та білорусі.
A.P. Moller-Maersk Group замовила шість великих океанських суден, що працюватимуть на “зеленому” метанолі. Будівництвом новітніх суден займеться Hyundai Heavy Industries (HHI). Екологічні двопаливні контейнеровози матимуть номінальну місткість у 17 000 TEU та замінять наявні потужності у флоті Maersk.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!