Понад 80 кораблів з українським збіжжям у Босфорі чекають від трьох до п’яти тижнів, щоб пройти так звану інспекцію. Про це зазначив заступник Міністра аграрної політики та продовольства України Маркіян Дмитрасевич, передає elevatorist.
Україна вже неодноразово пропонувала внести зміни в частині роботи інспекцій. По-перше, збільшити кількість команд, які виконують такі перевірки. По-друге, скасувати інспекцію суден на «вихід», оскільки вони вже перевіряються на “вхід”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Це значно б пришвидшило прохід кораблів через Босфор. Однак росіяни, які беруть участь в інспекції, знаходять штучні причини, щоб затримувати її та робити настільки довготривалою.
“Є декілька ініціатив, які також оголошував Президент України Володимир Зеленський. Насамперед для нас важливо, щоб зернова ініціатива не продовжувалася щоразу на 4 місяці — для цього її треба зробити хоча б на рік, а в кращому випадку — безстроково. Це також би дало сигнал ринку та нашим аграріям, що вони можуть експортувати свою продукцію. Крім того, ми пропонуємо розширити географію зернової ініціативи на миколаївські порти. Постійні консультації за цими питаннями тривають”,— резюмував Дмитрасевич.
За час діяльності зернової ініціативи з одеських портів Україна відправила близько 13 млн тонн зерна. За період із 24 лютого 2022 року загалом ми експортували близько 32 млн тонн зернових.
Нагадаємо, електронна черга дозволила зробити прозорим планування заходу та виходу суден у портах Великої Одеси, однак вона не розв’язує проблему інспекції в Босфорі.
30 жовтня рф заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.
2 листопада росія повернулася до зернової угоди.
Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”. У жовтні представники рф у Спільному координаційному центрі (СКЦ) працювали так, що кількість інспекцій на добу скоротилася до семи-дев’яти, зрештою виникла черга з 210 суден. Половина з них була завантажена й очікувала інспекції на вихід, ще половина – на вхід.
Україна розглядає можливість надати пріоритет більшим суднам для проходження зерновим коридором з метою збільшення обсягів експорту, оскільки інспекції сповільнюють темпи.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!