Головні тренди ринку наступного року визначили згідно зі звітом бакалійного ритейлера натуральних та органічних інгредієнтів Whole Foods Market, який уже дев’ятий рік поспіль з’ясовує тренди, які драйвитимуть ринок їжі, передає newfood.media
З розвитком інновацій на прилавки “повертається рослинна кухня”. Цьому сприяє поява нових білкових продуктів з використанням грибів, горіхів, темпе, бобових як альтернативи м’ясу.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Набирають обертів і бренди рослинних морепродуктів, демонструючи покращений смак і текстуру, які можуть “конкурувати зі справжніми”. Морква замінює локс (тонке філе лосося), для імітації морських гребінців використовують трубчасті гриби, краба виготовляють із грибів енокі, сигу – з кореня чистотілу, а суші-роли начиняють коренем конжаку.
Ще одна сфера для вдосконалення – напої з кофеїном. Щоб запропонувати більше переваг для здоров’я, розробники додають у каву та енергетичні напої гриби, пробіотики та інші рослинні додатки.
Що цікаво, то у світі зростає популярність гречки. На неї звертають увагу через високий вміст білка, вуглеводів і клітковини в продуктах. Покривна культура також не містить глютену і підтримує здоров’я ґрунту.
Подібно до того, як споживачі шукають корисні для здоров’я продукти, вони звертають увагу і на їх екологічність.
Бренди повсюдно рекламують збереження води, і споживачі до них прислухаються, — мовиться у дослідженні Whole Foods Market. Тож популярнішими стають сухі шампуні та сухі пральні засоби. А ще – вода із фруктових відходів, які інакше пішли б на смітник.
Нагадаємо, глобальний попит на морепродукти як джерело білка збільшується швидкими темпами. Згідно з новим звітом McKinsey & Company, у 2030 році порівняно з 2020 роком попит зросте на 14%.
Майбутнє м’яса – не в промислових фермах чи відгодівельних комплексах. Майбутнє – це скоріше завод для вирощування, де клітини беруться з ембріонів і культивуються у курячу грудку, стейк чи омара лише за кілька тижнів.
Піонер в галузі виробництва культивованих морепродуктів, компанія Finless Foods готується випустити на ринок свою першу асортиментну позицію — рослинний тунець.
Веганський продукт посів перше місце в категорії “М’ясний продукт року для сніданку” в межах щорічної нагороди Mindful Awards, яка відзначає найкращі компанії, послуги та продукти у споживчому сегменті.
Світовий гігант агробізнесу Cargill, спільно з іспанською компанією Cubiq Foods, працює над новою технологією виробництва жирів. Нова технологія підійде для альтернативних м’ясних та молочних продуктів рослинного походження, де жири та олії допомагають забезпечити структуру, смак, текстуру та поживний профіль.
Американські інженери описали спосіб вирощування у лабораторії штучного сала для покращення смакових і фізичних властивостей вирощеного м’яса. Досліди з тваринними жировими клітинами показують, що їх можна вирощувати тонкими шарами, після чого об’єднувати у тривимірну масу, що нагадує справжню жирову тканину тварин.
Американська харчова технологічна компанія Motif FoodWorks випустила свій перший продукт, орієнтований на споживача, — гамбургери на рослинній основі Motif BeefWorks.
З листопада компанія GG (GG plant-based food products) вела на ринок рослинну альтернативу кальмарам.
Управління з контролю за якістю харчових продуктів і медикаментів США (FDA) завершило першу передпродажну консультацію щодо харчових продуктів для людей, виготовлених із культивованих клітин тварин.
Найбільша у світі меблева компанія IKEA виготовлятиме фрикадельки з “м’яса” рослин, пише Forbes. Рівень викидів парникових газів під час їх виготовлення складе лише 4% від обсягу викидів, що з’являються при приготуванні справжнього м’яса. До складу рослинного делікатесу увійде гороховий протеїн, овес, яблука та картопля. У компанії обіцяють, що веганські фрикадельки виглядатимуть як м’ясо та матимуть ідентичний смак.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!