Китай швидко опановує ринок нових танкерів для зрідженого природного газу (ЗПГ), оскільки місцеві й іноземні судновласники звертаються до його суднобудівників за спеціальними суднами через те, що корабельні в Південній Кореї перевантажені замовленнями, передає “Порти України”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Три китайських корабельні, лише одна з яких має досвід будівництва великих танкерів для скрапленого природного газу, отримали майже 30% цьогорічних рекордних замовлень на 163 нових газовози, претендуючи на частку в секторі, де Південна Корея зазвичай охоплює більшу частину бізнесу.
Журнали замовлень на ЗПГ-танкери для китайських корабельні зросли втричі, оскільки китайські газові трейдери й оператори флоту прагнули забезпечити доставку після того, як ставки фрахту зросли до рекордів після зміни глобальних потоків енергоносіїв через повномасштабне вторгнення рф в Україну.
У зв’язку з тим, що південнокорейські суднобудівники переповнені замовленнями на обслуговування грандіозного проекту Катару з розширення родовища North Field, китайські корабельні також залучили більше іноземних замовлень, зокрема перші закордонні замовлення для деяких суднобудівників, які нещодавно отримали сертифікат на будівництво мембранних ЗПГ-танкерів.
“Оскільки все більше китайських газових трейдерів залучатимуть місцеві корабельні, вони будуть змушені піднятися на криву навчання і зрештою розвивати всю галузь”, — зазначив засновник пекінської консалтингової компанії SIA Energy Лі Яо.
За даними Clarksons, китайські корабельні збудували лише 9% наявного світового флоту газовозів. Єдина китайська корабельня, яка має досвід будівництва великих ЗПГ-танкерів Hudong-Zhonghua Shipbuilding, починаючи з 2008 року передала в експлуатацію десятки суден. Цього року на неї припало 75% нових замовлень, отриманих суднобудівниками Китаю.
Clarksons та представники галузі повідомляють, що Hudong-Zhonghua поділилася 26 замовленнями від місцевих судновласників — проти дев’яти за останні два роки — з іншими вітчизняними підрозділами China State Shipbuilding Corporation, Dalian Shipbuilding Industry та Jiangnan Shipyard (Group).
Дві інші корабельні — China Merchants Heavy Industry (CMHI) та Yangzijiang Shipbuilding (YAZG.SI) — були сертифіковані цього року для будівництва великих суден-газовозів і викликали інтерес з боку місцевих та іноземних вантажовідправників.
ЗПГ-танкери, як і авіаносці, є одними з найскладніших у суднобудівній галузі, створення яких йде до 30 місяців. Наприклад, тільки для виготовлення резервуарів мембранного типу 200 робітників витрачають два місяці на зварювання бар’єрних стінок зі сталі завтовшки з паперовий лист та 130 км сполучних ліній. Працівники, що зайняті у виробництві цих систем зберігання охолодженого до мінус 160 градусів за Цельсієм газу для судноплавної галузі, також мають сертифікацію від французького розробника своїх запатентованих систем компанії Gaztransport & Technigaz (GTT), яка передає в ліцензію суднобудівникам свої розробки.
Нагадаємо, в Китаї вивели з доку на корабельні Yangzi Xinfu Shipbuilding Co. Ltd. у місті Тайсін два найбільші у світі контейнеровози, побудовані в країні.
A.P. Moller-Maersk Group замовила шість великих океанських суден, що працюватимуть на “зеленому” метанолі. Будівництвом новітніх суден займеться Hyundai Heavy Industries (HHI).
Данська логістична компанія Maersk завершила останню вантажну операцію на росії і оголосила про повний вихід з ринків рф та білорусі.
Перевізники на океанах скасовують десятки рейсів на найбільш завантажених маршрутах внаслідок світової кризи. Ставки на транстихоокеанські перевезення впали приблизно на 75% – порівняно з рівнем, який спостерігався рік тому. Транспортна галузь бореться з низьким попитом, оскільки великі роздрібні торговці скасовують замовлення постачальників і активізують свої зусилля на скороченні запасів.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!