Процедуру відкриття ринку меду КНР, яка розпочалась ще 2019 року, офіційно завершено, і зазначений ринок відкритий для вітчизняних експортерів. Україна погодила форми сертифіката на експорт меду до Китаю.
Про це йдеться у повідомленні Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів.
“Це перший ринок експорту, який Держпродспоживслужба відкрила цього року. Було зроблено великий обсяг роботи, проведено безліч зустрічей, переговорів, здійснено аудит державної системи контрою в Україні. В планах — не зупинятися, а продовжувати працювати для забезпечення безперебійного експорту української продукції з метою посилення економічної стабільності та збільшення робочих місць у нашій країні”, — наголосив голова Держпродспоживслужби Сергій Ткачук.
Погоджена форма Сертифіката здоров’я на експорт меду з України до Китайської Народної Республіки оприлюднена на офіційному вебпорталі Держпродспоживслужби в розділі “Міжнародне співробітництво”, рубрика “Сертифікати на експорт з України” за посиланням.
Потенційним експортерам меду також рекомендують ознайомитись із Методичними рекомендаціями для державних ветеринарних інспекторів України та операторів ринку, які мають намір здійснювати експорт меду до КНР.
“Ринок Китаю є дуже перспективним для експорту продукції українського виробництва, і його відкриття для українського меду значно розширює можливості вітчизняних виробників”, — підсумували у відомстві.
Нагадаємо, експорт українського меду в 2023 році становив майже 55 тис. т загальною вартістю $121 млн, що на 14% більше у натуральному вираженні і на 12% менше — у грошовому (2022 рік — 48 тис. т, $137 млн).
Нині Україна залишається одним з основних постачальників меду в ЄС, одначе, перший рядок у рейтингу (в натуральному виразі) займає Китай.
Розслідування ЄС показало, що майже половина меду, імпортованого до ЄС, може бути “фальсифікованою”, а близько 60% — з домішками сторонніх цукрів. З продукту, перевіреного в межах розслідування, 46% не відповідали Директиві щодо меду – законодавству ЄС, яке визначає, що можна маркувати медом.
Український мед та продукти бджільництва цікавлять покупців з різних країн світу, інформує пресслужба сприяння Проєкту USAID “Економічна підтримка України”.
Майже 90% пасічників України свій мед продають за кордон, звісно, не напряму, а через експортера. Він і формує ціну, і ніякого державного органу контролю немає.
MeliBio співпрацює з Narayan Foods для запуску своїх продуктів у європейських магазинах. Завдяки партнерству на полицях магазинів під брендом Better Foodie Narayan Foods компанія MeliBio представить лінійку рослинних медових продуктів, виготовлених без використання бджіл
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!