Кількість вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні постійно зростає через низьку пропускну здатність митниці з польської сторони. Про це повідомив заступник міністра інфраструктури Мустафа Найєм.
Цього тижня черга з вантажних автівок до пункту пропуску “Ягодин” на польському кордоні перетнула межу у 45 кілометрів. Відтак водії змушені практично жити на узбіччі.
Основна причина черг – це низька ефективність роботи польських служб, які проводять фітосанітарний та ветеринарний контроль. Натомість кількість працівників українських служб збільшилась майже у 1,5 раза, що дозволяє зменшити час перевірки одного авто до 10-15 хв.
“Головний показник – порівняння довжини черг з української та польської сторони: якщо з нашого боку, на експорт вони сягають від 10 до 45 кілометрів, то з польського боку 5 кілометрів – максимум”, – відзначив він.
У докризовий період за добу польські фітосанітарні та ветеринарні служби приймали близько 80 вантажівок на добу. Тепер середній показник за останні кілька днів – 19 вантажівок.
Ситуація ускладнюється й тим, що від початку повномасштабного вторгнення рф український експорт в більшості сконцентрований саме на автомобільних дорогах.
Польські перевізники також незадоволені кілометровими чергами на корді й анонсують блокування трас, що може призвести до повної зупинки роботи пунктів пропуску.
Розв’язанням проблеми є: банальне збільшення на польській стороні кількості працівників фітосанітарних та ветеринарних служб.
Нагадаємо, через величезні затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.
Україна та Польща підписали меморандум про розробку інструментів сприяння торгівлі. Ним передбачено страхування вантажів.