Приватизація порту Усть-Дунайськ може відбуватись в інтересах стивідорної компанії, пов’язаної з народним депутатом Миколою Тищенком.
Про це пише видання “Дело” з посиланням на директора ДП “МТП Усть-Дунайськ” Юрія Мартинюка.
“Компанія ЗТК, яка перевантажує вантажі Тищенка через наш порт, відмовляється платити державі. Усі інші стивідори платять, а він ні. Це політична корупція, я вважаю. Півтора року тому ЗТК рейдерським шляхом захопив наш склад, майно державного підприємства. Нічого нам не сплачує за зберігання вантажів. На сьогодні борг перевищує 2 млн гривень. Усі інші оператори сплачують порту за використання державної інфраструктури 0,5 долара за тонну вантажу. Це дуже невисока ставка. В порту Ізмаїл стивідори сплачують 3 долари з тонни. ЗТК вирішив, що вони можуть сплачувати нашому порту лише 0,05 долара, тобто 5 центів з тонни, заробляючи 18 доларів на тонні зерна. Іншими словами, держава має дотувати надприбутки приватного стивідора”, – розповів Мартинюк.
За його словами, 2022 року при комітеті ВР з питань транспорту та інфраструктури Тищенко створив власну робочу групу, яка займається “перевіркою морегосподарського комплексу”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
На початку листопада члени групи навідались в Усть-Дунайськ, а вже 31 грудня Тищенко написав, що він ініціював звільнення керівника порту “за корупцію”. В порту вважають, що це пов’язано з намаганням депутата повністю захопити порт та не сплачувати заборгованість перед державним підприємством.
За словами Мартинюка, стивідорна компанія ЗТК не приховує зв’язку з Тищенком.
Також, за інформацією журналістів, минулого року Тищенко приходив й до інших керівників дунайських портів, нібито з метою отримати спеціальні цінові умови для пов’язаних з ним постачальників.
Нагадаємо, 22 грудня Фонд держмайна виставив на приватизацію порт Усть-Дунайськ. Приватизаційний аукціон відбудеться 17 січня на сайті Prozorro.Продажі. Стартова ціна – 60 млн гривень.
Порт складається з трьох активів — самого порту в м. Вилкове Одеської області, портопункту “Кілія” в однойменному місті і бази обслуговування спеціальних суден ліхтеровозів на острові Шабаш. Безпосередньо вантажно-розвантажувальні роботи проводяться в портопункті “Кілія”, який розташований на 54 км річки Дунай. Паспортні глибини біля причалу — 3 м, фактичні — 1,5 м.
Читайте також: Фонд державного майна України готує до малої приватизації три об’єкти харчової промисловості
За інформацією фонду, після початку війни порт був заблокований. Проте вже 1 квітня він відновив роботу. З того часу порт перевалив на експорт 153 тис. т зерна. Крім того, він обробляє імпортні вантажі, наприклад, сіль та рис. Загалом з 1 квітня порт перевалив 58,3 тис. т імпортних споживчих товарів.
За січень-вересень 2022 р. “Усть-Дунайськ” отримав 848 тис. грн чистого прибутку. За січень-листопад він сплатив понад 9 млн грн податків до бюджетів усіх рівнів.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!