Ставки фрахту автомобілевозів перевищили рекорди попередніх років удвічі

Ставки фрахту за річним договором на автомобілевоз місткістю 6,5 тис. CEU (умовних автомобілів) перевищили $105 тис. на день — удвічі більше за попередній рекордний показник, який був зафіксований у другому кварталі 2008 року, пише “Порти України”.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Одним з основних драйверів вибухового зростання ставок стала зміна маршрутів перевезень та збільшення тривалості рейсів.
За оцінками Clarksons Research, цього року глобальні обсяги deep sea перевезень легкових автомобілів зростуть на 8% і становитимуть 20,3 млн одиниць. При цьому в тонно-милях перевезення збільшаться на 14% — на 2% вище за доковідний рівень.
В основному це пов’язано зі збільшенням експорту китайських автомобілів на далекі відстані — особливо на Європу, зазначають аналітики Clarksons. На китайський автопром цього року припадає понад 50% зростання глобального обсягу перевезень у тоннах.
Нагадаємо, Baltic Dry Index, який відстежує ціни на морські перевезення насипних та навалочних вантажів по всьому світу, у вівторок, 25 жовтня, знизився на 42 пункти — до 1755 пунктів, що є найнижчим рівнем з кінця вересня. Про це повідомляє “Порти України”.
Раніше аналітики зазначали, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден. Такий прогноз наводиться у щотижневому огляді ринку Xclusiv Shipbrokers після укладання зернових угод між Україною, Туреччиною, Росією та ООН наприкінці липня.
До зернової угоди наземні шляхи експорту залишились єдиним варіантом постачання зерна та олії у світ. Тож Укрзалізниця взяла на себе український експорт і одразу після вторгнення почала працювати над розширенням пропускної спроможності західних прикордонних переходів. Станом на 17 травня за поточний місяць, Укрзалізниця перевезла 768,3 тис. тонн зерна, 67, 6 тис. тонн рослинної олії та 63,4 тис. т шроту, макухи та лузги.
Водночас враховуючи середньостатистичні ціни на світовому продовольчому ринку, Україна очікує отримати мінімум $20 млрд за експорт зернових.
Глобальний попит на контейнерні перевезення за перше півріччя 2021 року в 88,65 млн TEU, що на 13,5% більше, ніж роком раніше, і на 6,2% перевищує показник аналогічного періоду “допандемійного” 2019 року. Про це свідчать дані статистичного сервісу Container Trade Statistics.
Анна Лиса