Новини / Логістика     23 вересня 2021 15:05

Попит на фрахтування контейнерів і суден уже перевищує допандемійний рівень

Проте потужності перевізників на ринку морських контейнерів залишалися дефіцитними

Глобальний попит на контейнерні перевезення за перше півріччя 2021 року в 88,65 млн TEU, що на 13,5% більше, ніж роком раніше, і на 6,2% перевищує показник аналогічного періоду “допандемійного” 2019 року.  Про це свідчать дані статистичного сервісу Container Trade Statistics.

Згідно з індексом China Composite Freight Index (CCFI), фрахтові ставки на маршрутах контейнерних перевезень з Китаю перевищували рівні роком раніше на 154%. Ставки на авіаперевезення також зросли, але не настільки значно. У звіті за травень IATA повідомила, що розрив між вартістю океанського і авіафрахту скоротився вдвічі, що дало авіаперевізникам додаткову конкурентну перевагу. Ринок належить судновласникам, які своєю чергою диктують ставки на доставлення вантажів контейнерами і судновими партіями. Подібні тенденції зберігаються і на ринку доставлення авіа та ЖД транспортом з Китаю. У червні обсяги ринку склали 15,2 млн TEU, що на 11% більше, ніж роком раніше і на 7% в порівнянні з червнем 2019. Індекс ставок в червні досяг 146 пунктів. Для порівняння, значення індексу в червні 2020 становило 71 пункт, 2019 — 66. За перше півріччя європейський експорт збільшився більш ніж на 4%, імпорт — майже на 2% до рівня “допандемійного” 2019 періоду. 

Проте потужності перевізників на ринку морських контейнерів залишалися дефіцитними, а фрахтові та чартерні ставки продовжували рости через постійно проблеми у вузьких місцях системи та дефіциту контейнерного обладнання, оскільки вони різко скорочували фактичну пропускну здатність. У порівнянні з 2020 роком попит, обумовлений ефектом низької бази, ріс більш динамічно: на ринку океанських контейнерних перевезень обсяги за квартал з квітня по червень зросли на 19% і це попри катастрофічний дефіцит контейнерного обладнання, який виник через колосальне накопичення в портах Америки порожнього контейнерного обладнання, у зв’язку з відсутністю експорту в період карантинних обмежень. 

Морські потужності ростуть як і попит, але ставки — в рази більше, і за деякими напрямками досягають 14 000 тисяч доларів з основних портів Китаю. І навіть при такому високому фрахті спостерігаються проблеми з розміщенням букінгів та відсутні місця на судні до середини жовтня 2021 року. Поки видимих причин для зменшення попиту не спостерігається. Багато китайських виробників у зв’язку з коливаннями ставок на доставлення відмовляються укладати контракти на умовах CIF, і пропонують укладати контракти виключно на FOB або ЕХW.

Власники суден до 5000 т дедвейту повністю контролюють ситуацію в Чорному та Середземному морях. Ринок показує, що немає передумов для зниження активності в цьому регіоні. Швидше за все, попит на тоннаж зростатиме з огляду на поступове зростання експорту кукурудзи.

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про те, що Маріупольський морський порт відремонтує контейнерний перевантажувач за 6,9 млн грн.

Джерело: Agravery

Владислава Михайленко, Landlord

Читайте також