У межах розслідування інформагентства Guildhall встановлено, що польські перевізники, які заблокували пункти пропуску на польсько-українському кордоні, які потребують “справедливої конкуренції”, взаємодіють з особами, які мають зв’язок з росією.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Так, офіційним організатором блокування кордону Польщі з Україною виступає польський громадянин Рафал Меклер, власник транспортної компанії Rafał Mekler Transport. Рафал Маклер є представником осередку проросійської партії “Конфедерація свободи та незалежності” у Люблінському воєводстві, що має тісні зв’язки з рф. Зокрема лідер партії Януш Корвін-Мікке виступав із закликами про визнання окупації Криму і сам відвідував анексований півострів у 2015 році, де зустрічався з керівником російської окупаційної адміністрації Криму Сергієм Аксьоновим.
Поточна акція на польсько-українському кордоні не перший епізод участі польських перевізників у кампаніях, які мають ознаки російських активних заходів. З початком російського вторгнення в Україну, Rafał Mekler Transport та ціла низка інших польських компаній, учасників поточних протестів, зокрема Kam-Trans, Jata-Trans, BOR-TOM, GLT POLSKA, KMS LOGISTYKA та PEO-TRANS неодноразово проводили акції з вимогами скасування антиросійських санкцій.
Політичний вплив на заходи в Польщі заслуговує на окрему увагу. 16 листопада на польському пункті пропуску “Корчова” відбулася зустріч організаторів акції зі співзасновником згаданої вище, пов’язаної з рф партії “Конфедерація свободи та незалежності” та лідером “Конфедерації польської корони” Гжегожем Брауном.
З початком вторгнення рф в Україну Гжегош Браун був єдиним депутатом Сейму Польщі, який проголосував проти резолюції із засудженням Польщі, прийнятої після розкриття подій у Бучі. Системно займає позицію проти присутності українських мігрантів у Польщі та є автором слогану “остановим украинизацию Польши”.
У 2018 році Гжегош Браун провів у Москві зустріч із журналістом видання “россия сегодня” Леонідом Свиридовим, депортованим з Польщі за шпигунство на користь рф.
Як і “Конфедерація свободи та незалежності” Гжегош Браун бере особисту участь у заходах із зазначеною вище організацією “Всепольська молодь”. Ця організація також має зв’язки з воєнізованим праворадикальним угрупуванням Задружне коло, яке співпрацює з неонацистським угрупуванням «Русів», що нині воює в лавах російської армії.
Інший учасник акції на польсько-українському кордоні, власник згаданої компанії PEO-Trans, громадянин республіки Білорусь — Гордеюк Віктор Степанович. Аналіз сторінок Гордеюка у соціальних мережах дозволяє встановити, що останній проходить навчання в одному із вищих військових навчальних закладів Білорусі. Рідний брат Віктора Гордеюка Гордеюк Андрій Степанович проходить службу у 38 окремій десантно-штурмовій бригаді армії Білорусі.
На польсько-українському та словацько-українському кордонах перевізники продовжують блокувати пункти пропуску вимагаючи повернення системи видачі дозволів українцям для роботи в ЄС, попри те, що Європейська комісія вже заявила, що виконання таких вимог не є юридично можливим.
Зауважується, що російський вплив встановлено також у межах аналогічних заходів у Словаччині.
Нагадаємо, на польсько-українському кордоні у чергах перебувають близько 2,9 тисячі вантажівок. Як зазначив заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач на трьох пунктах пропуску у неділю було лише 15 страйкарів, що означає, що десяток людей блокують тисячі авто.
Блокування пунктів пропуску на кордоні з Польщею через простій коштує українським перевізникам мінімум 300 євро за день. На думку віцепрезидента Асоціації міжнародних автомобільних перевізників України Володимира Баліна, страйк на 90% має політичну складову.
Європейська комісія може застосувати покарання щодо Польщі через її страйкарів, що блокують пункти пропуску на кордоні з Україною. Деталі про ці заходи не розкривали.
На польсько-українському кордоні створили штаб допомоги українським водіям, яких заблокували польські страйкарі. Водіїв, які вже понад 10 днів залишаються заблокованими, забезпечуватимуть їжею, питною водою, медикаментами і пальним.
Польські страйкарі на кордоні з Україною не тільки заблокували роботу деяких пунктів пропуску, а й не пропускають гуманітарну допомогу та цистерни з пальним.