Новини    15 березня 2025 18:11

Середній чек на продукти харчування в Україні зріс на 19% через війну та економічну нестабільність


За даними дослідження Deloitte Ukraine, українці збільшили витрати на продукти харчування та медикаменти, водночас скорочуючи витрати на інші категорії товарів.

Про це пише AgroPortal.

Середній чек на продукти харчування в Україні зріс на 19% в офлайн-магазинах і на 18% в онлайн-торгівлі порівняно з довоєнним періодом. Ці дані наведені у щорічному дослідженні споживацької поведінки, проведеному компанією Deloitte Ukraine.

Основні тенденції споживання

  • 37% українців збільшили витрати на продукти харчування та медикаменти.
  • Витрати на інші категорії товарів скоротилися на 36–72% залежно від групи.
  • Найменше українці економлять на дитячих товарахпродукції для домашніх тварин та готовій їжі.

Вікові відмінності у споживанні

  • Серед молоді віком 18–27 років спостерігається найменший рівень заощадження на продуктах харчування (56%) та готовій їжі (57%).
  • Старші вікові групи демонструють більшу обережність у витратах.

Онлайн vs офлайн

Попри активний розвиток онлайн-шопінгу, більшість українців продовжують віддавати перевагу традиційним магазинам:

  • 72% респондентів обирають офлайн-магазини для придбання продуктів харчування.
  • Онлайн-покупки залишаються популярними серед молоді та мешканців великих міст.

Громадянська позиція споживачів

Дослідження також показало, що українці все більше звертають увагу на соціальну відповідальність бізнесу:

  • 62% респондентів уникають компаній, які не вийшли з ринку РФ.
  • 55% опитаних вважають важливим, щоб бізнес підтримував ЗСУ.

Коментар експерта

Олександр Ямпольський, директор та керівник галузевої групи з ритейлу та оптової дистрибуції Deloitte Ukraine, зазначив:

«Попри виклики воєнного часу, українці демонструють стійкість у своїх споживацьких звичках. Ми спостерігаємо зміщення фокусу з частоти покупок на збільшення середнього чека, особливо в таких категоріях як продукти харчування та медикаменти, де 37% опитаних збільшили витрати».

Він також підкреслив вплив громадянської позиції споживачів:

«Українці продовжують віддавати перевагу соціально відповідальним бізнесам. Це демонструє високий рівень громадянської свідомості та готовність підтримувати економіку в складний час».

Новини за темою:  Дощі 11 травня: які області України уникнуть опадів та де чекати похолодання
Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...