Технічна готовність двостороннього пірса Risoil, який компанія побудувала в порту Чорноморськ, досягла 100%. У компанії додали, що попереду введення пірса в експлуатацію. Але, як стало відомо, з цим виникли певні складнощі через претензії з боку правоохоронних органів, повідомляє ЦТС.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Група компаній досі змушена доводити своє прагнення та юридичне право реалізувати один із найбільших інвестпроектів у портовій галузі за останні роки, – заявили в Risoil, розповівши, що для розв’язання проблеми навіть довелося провести засідання Тимчасової спеціальної комісії ВРУ з питань захисту прав інвесторів, куди були запрошені представники правоохоронних органів.
До проєкту мають питання cтолична та одеська поліція, а також СБУ. Силовики порушили 5 кримінальних проваджень. В межах одного з них місцеву владу підозрюють в незаконній передачі в оренду землю, на якій побудовано пірс. Також компанію підозрюють в начебто службовій підробці документів на гідротехнічну споруду.
Голова парламентської спецкомісії Галина Янченко за підсумками засідання заявила: “Враховуючи все, що ми сьогодні почули, якщо справа не зрушиться з місця, ми розглянемо можливість подати колективне депутатське звернення до НАБУ, Державне бюро розслідувань. Далі вже ці та інші органи будуть з’ясовувати справжню мотивацію тих, хто роками чинить такі перешкоди”.
Будівництво об’єкта стартувало у квітні 2021 року. Задля його реалізації Risoil домовився з АМПУ відносно днопоглиблення. В січні 2022 року АМПУ завершила днопоглиблювальні роботи на підходах до споруди. Це дозволить обробляти судна з осадкою до 15 м.
Як наголошували в Risoil, такий двосторонній пірс є унікальним для українських портів. Для нього буде поставлено суднонавантажувальну систему на шість стріл, кожна продуктивністю до 1500 т на годину, а також пневматичний суднорозвантажувач номінальною продуктивністю 600 т на годину.
Довідка. RISOIL — один з найбільших експортерів сирої олії та побічних продуктів переробки соняшнику з України. RISOIL за роки свого розвитку створила офіси та виробництво у низці країн Європейського Союзу, Україні та Грузії. Співвласник та генеральний директор представництва в Україні — Шота Хаджишвілі.
Морський торговельний порт Чорноморськ — міжнародний високомеханізований універсальний транспортний вузол, що спеціалізується на перевалці генеральних, наливних, насипних та навантажувальних вантажів. Через порт здійснюються міжнародні зв’язки України із майже 100 країнами світу.
Нагадаємо, в умовах нестабільної роботи “зернового коридору” та воєнної невизначеності агропромислова компанія Kernel взяла курс на переорієнтацію експорту на європейський ринок.
Стало відомо, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден.
За 32-ий тиждень роботи “зернового коридору” з 6 по 12 березня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 654,0 тис. т агропромислової продукції, що на 36% менше відвантажень цим каналом тиждень тому.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!