Награбоване в Україні зерно російські окупанти намагаються продати на світовому ринку, попри протидію українського дипломатичного корпусу і тиску міжнародної спільноти. І Україна має тут певні успіхи – посилається на слова міністра закордонних справ Дмитра Кулеби 24 канал.
«Маємо навіть певні успіхи. Наприклад, був один з кораблів, який, на нашу думку, віз вкрадене зерно до Єгипту. Ми зробили так, щоб його не прийняли», – сказав він.
Вочевидь, йдеться про справжню «детективну» історію з судном «Матрос Позинич», яке на зерновому терміналі у Севастополі 28-30 квітня прийняло 27 тис. т зерна, вкраденого окупантами в Херсонській області. Спочатку призначенням судна була Александрія, але після втручання української дипломатії, курс довелось міняти.
Дмитро Кулеба зазначив, що після цього корабель з зерном вдавався до певних маневрів і намагався потрапити в порти інших країн. Зокрема, на Marine Traffic порт призначення було змінено на Бейрут. Остання зафіксована на морському радарі позиція «Матрос Позинич» була біля південного узбережжя Турції станом на ранок 5 травня.
Після цього на судні було вимкнено AIS, курс «Матрос Позинич» перестав відображатися на Marine Traffic – куди далі рухалось судно невідомо. І тепер повернемось до слів міністра закордонних справ України.
Читайте також: Росіяни намагались вивезти до Єгипту вкрадену в Україні пшеницю
«Єдина країна, в якій ми не можемо зупинити швартовку такого судна – це Сирія. Це найближчий союзник Росії. Проте з усіма іншими країнами ми працюємо, щоб ніхто з них не спокушався на вкрадене українське зерно» – розповів Дмитро Кулеба.
Таке пояснення виглядає цілком логічним: у Бейрут, наскільки відомо з офіційних джерел, «Матрос Позинич» не заходив, а ось Латакія (основний порт Сирії) був по курсу судна. За даними Marine Traffic у Латакії наразі пришвартоване вантажне судно, втім, чи є це російський балкер з вкраденим зерном, невідомо.
Нагадаємо, що Україна буде вимагати компенсації за вкрадене та знищене зерно.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!