Польща та Німеччина конфліктують через будівництво контейнерного порту на Балтійському морі. У польському місті Свіноуйсьце планують побудувати контейнерний порт. Він має стати одним з найбільших у Балтійському морі, а його потужність становитиме 2 млн стандартних контейнерів на рік, пише usm.
Жителі на німецькій стороні острова Узнам (на якому на польській стороні розташоване місто Свіноуйсьце) хочуть перешкодити будівництву порту. Бургомістр Лаура Ізабель Маріскен заявила, що це “гігантський проєкт, який загрожує нашому існуванню”. Вона також заручилась підтримкою ще 13 бургомістрів острова.
Плани Польщі викликали першу хвилю обговорень ще у 2018 році. Тоді депутати Європарламенту доручили зробити експертний висновок про можливі наслідки роботи порту. Звіт показав, що судноплавство вздовж сусіднього острова Рюген збільшиться на 50%, а будівництво може мати мінімальний вплив на екологію.
Мер Свіноуйсьце Януш Жмуркевич зазначає, що промисловість і туризм мають розвиватись однаково. За його словами, морська економіка вже є найважливішою частиною податкових надходжень.
“Подібна критика вже була під час будівництва LNG-терміналу. Але на кількість відвідувачів це не вплинуло, хоча зараз тут причалюють величезні газові судна”, – зазначив мер.
Своєю чергою, Міністерство інфраструктури Варшави підкреслює, що дуже серйозно ставиться до “екологічного аспекту” контейнерного порту і готує відповідну перевірку.
Поки що невідомо, коли саме розпочнеться будівництво контейнерного порту і наскільки великим він буде.
Нагадаємо, для експорту української агропродукції Хорватія пропонує використовувати можливості двох своїх портів — Рієка та Задар.
Сербська експедиторська компанія Panšped готова сприяти українським експортерам в налагодженні логістичного маршруту транспортування продукції з України до морського порту Бар у Чорногорії.
Через критично низький рівень води флот УДП продовжує працювати лише на Нижньому Дунаї.
Landlord раніше повідомляв, що в Офісі Президента очікують, що Чорногорія посилить санкції проти рф та закриє свої порти для російських суден.
Стало відомо, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!