Український парламент розробляє законопроєкт, який допоможе залучити іноземні інвестиції в розвиток сухопутних коридорів для експорту агропродукції до Євросоюзу.
Про це повідомив голова Комітету ВР з питань аграрної та земельної політики Олександр Гайду в коментарі “Укрінформ”.
“Є ідеї залучати кошти іноземних партнерів та інвестиції на будівництво залізничних елеваторів, автомобільних мультимодальних комплексів, контейнерів для зернових. Це потрібно для спрощення логістики та експорту української продукції. Відповідні напрями хочемо передбачити на рівні закону”, — зазначив нардеп.
За його словами, наразі в парламенті зареєстрований законопроєкт №8025, який спрямований на визначення спеціальних механізмів підтримки сфери сільського господарства в умовах воєнного стану, зокрема залучення іноземних інвестицій на будівництво зернових терміналів.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Документом передбачається запровадження окремих напрямів підтримки капітального будівництва експортної інфраструктури стосовно оновлення парку зерновозів, зернових контейнерів, обладнання з навантаження та розвантаження, а також запровадження страхування об’єктів зберігання або переробки сільгосппродукції від ризиків у виді бойових та воєнних дій.
Крім цього, проєктом створюється механізм підтримки виробників вітчизняної техніки та обладнання (зерновози, причепи, контейнери) шляхом її закупівлі з наступним безоплатним наданням у користування сільгоспвиробникам, а також надання міжнародним неприбутковим організаціям статусу операторів мультимодальних перевезень у частині експорту агропродукції.
“В умовах, коли робота зернової ініціативи є нестабільною, нам потрібно розглядати й інші шляхи підтримки роботи аграріїв. Документ дозволить суттєво покращити ситуацію у напрямі експорту агропродукції українського виробництва, підтримати вітчизняних виробників та залучити міжнародну допомогу на чітко визначені механізми”, — резюмував Гайду.
Нагадаємо, за 2022 рік у Дунайські порти інвестували $15 млн. Першочергове завдання, яке стоїть перед АМПУ – це продовження збільшення обсягів переробки вантажів шляхом введення в дію нових причалів, освоєння додаткових вантажопотоків, та оптимізація роботи.
Компанія “Алмейда Груп” побудувала перевантажувальний зерновий термінал на станції Вадул-Сірет, що на кордоні з Румунією.
У Румунії мають намір побудувати новий сучасний зерновий термінал у порту Констанца. Портовий оператор Socep вже розпочав необхідні для цього процедури.
Біля кордону Угорщини з Україною розпочав роботу найбільший у Європі наземний контейнерний термінал, метою якого є збільшення постачання українського зерна через Угорщину до портів Адріатичного моря.
На залізничній станції Чоп почав роботу логістичний хаб з широкими та вузькими коліями по перевалці будь-якої сільськогосподарської продукції та продуктів перероблення. Типи вантажів — насипний, наливний та фасований (біг-беги та мішки).
Sunolta інвестувала у придбання технологічних потужностей з перевалки зернових культур на експорт у терміналі, що знаходиться на території Одеського морського торговельного порту.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!