PKP Cargo, дочірня структура польської залізниці PKP, анонсувала свої плани щодо виходу на український ринок, повідомляє портал bankier.pl. За словами голови правління компанії Алана Бероуда, стратегія PKP Cargo включає участь у крупномасштабних проектах на території України, зокрема у впровадженні перевантажувальних терміналів, які планують побудувати американські інвестори.
«Американці хочуть будувати в Україні перевантажувальні термінали. Ми маємо намір подати заявку на контракти на їхню експлуатацію», — сказав він.
Важливим аспектом входження на ринок є плани США та Європейського Союзу з будівництва європейської колії в Україну, що дозволить компанії використовувати свій поточний рухомий склад без необхідності адаптації до широкої колії.
«У нас є багато ідей щодо розвитку PKP Cargo в інших країнах. Член правління PKP Павел Лісевич має великий міжнародний досвід і може підтримати компанію у виході на зовнішні ринки», — цитує видання слова Алана Бероуда.
Цей крок PKP Cargo може значно посилити транспортні зв’язки між Україною та Європейським Союзом, забезпечивши нові можливості для торгівлі та економічного розвитку.
Зауважимо, з 10 грудня 2023 року “Укрзалізниця” запустила новий прямий маршрут до Будапешта та Відня. Поїзд №143/146 Відень — Чоп — Відень на станції Чоп буде “підвʼязаний” під зручну пересадку на групу спальних вагонів з Києва (через Львів) саме для пересадкових пасажирів. Також зазначається, що сполучення на Відень стало зручним і для пасажирів рейсу №367/368 Луцьк — Рівне — Чоп — Ужгород.
З 15 листопада 2023 року вже вісім поїздів Укрзалізниці вийшли в рейси з жіночими купе. Також варто акцентувати, що у 2023 році “Укрзалізниця” здійснила перевезення 25 мільйонів пасажирів на далеких дистанціях, як повідомляє ЦТС, посилаючись на інформацію від АТ УЗ. У 2,1 раза більше пасажирів проти 2022 року.
У 2023 році “Укрзалізниця” провела оновлення 1308,3 км колій за допомогою різних видів ремонту, що на 19,6% перевищує обсяги робіт у 2022 році. Зокрема, капітальний ремонт охопив 495,6 км колій, що становить 5,7% більше, ніж у попередньому році.
Середнім ремонтом було відновлено 812,7 км колії, що на 30% більше порівняно з 2022 роком.
Також у 2023 році було проведено капітальний ремонт 284 комплектів стрілочних переводів, а середній ремонт охопив 690 комплектів стрілочних переводів. Крім того, “Укрзалізниця” відновила 6,6 км колій та 30 штучних споруд, які пошкодилися внаслідок бойових дій.
На 2024 рік планується оновлення 1197,5 км колій різними видами ремонтів. Залізничники також вдало виконали поточний ремонт майже 8 тис. км контактної мережі на головних коліях станцій і перегонах. В рамках цих робіт замінено 217 км контактного проводу, 141 км несучого троса, 697 опор контактної мережі, та проведено модернізацію ряду елементів.
Крім того, було капітально відремонтовано 18 трансформаторів і замінено 31 трансформатор струму та напруги на тягових підстанціях. Іншим важливим кроком стало отримання “Укрзалізницею” 46 одиниць техніки та обладнання в рамках проєкту Світового банку на суму $2,76 млн, і до кінця серпня 2024 року планується отримати техніку на $4,6 млн.
Нагадаємо, Департамент транспортної логістики АТ “Укрзалізниця” пропонує послугу з комплексного перевезення зернових вантажів. До кінця року УЗ хоче завершити реєстрацію окремої компанії для виходу на ринки Європи в цьому сегменті.
У межах міжнародної виставки Transport logistic 2023 у Мюнхені делегація АТ “Укрзалізниця” підписала меморандум про взаєморозуміння та співробітництво з німецькою логістичною компанією Global asset and logistics company (VTG GmbH) та провела низку зустрічей з представниками європейських компаній, які працюють на ринку залізничних перевезень.
У квітні в АТ “Укрзалізниця” наростили середньодобове навантаження на 20,6%, проти квітня 2022 року, — до 360,5 тис. тонн.
В АТ “Укрзалізниця” оприлюднили ставки плати за використання власних вагонів філії у травні.
Лише 6 930 з 56 440 вагоновідправок послуг користування зерновозами АТ “Укрзалізниця”, виставлених на аукціони через “Прозорро.Продажі”, були успішними у січні 2023 року. При цьому торги проводилися як у форматі голландських аукціонів (на пониження ціни), так і англійських аукціонів (на підвищення ціни).
“Укрзалізниця” активно розглядає можливість розширення бази для ремонту лінійного обладнання локомотивів. Днями в товаристві пройшла зустріч з підприємствами, потенційно зацікавленими в такій співпраці.
АТ “Укрзалізниця” має намір забезпечити більшу прозорість у своїх закупівлях, оприлюднюючи плани закупівель заздалегідь для сприяння використанню українських товарів та компонентів.
“Укрзалізниця” планує досягти чистого прибутку в розмірі 7 мільярдів гривень за 2023 рік, порівняно зі збитком в 9,6 мільярда гривень у 2022 році.
Маргарита Юзяк
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!