ЛогістикаНовини

Микола Горбачьов: сенсу будувати елеватори на Західній Україні наразі не існує

Цього тижня Укрзалізниця організувала зустріч представників товариства із провідними вітчизняними бізнес-асоціаціями. Як з’ясувалося під час обговорення, залізнична інфраструктура заходу країни геть не відповідає потребам аграріїв та трейдерів.

Власне, на цьому зробив акцент президент Української зернової асоціації (УЗА) Микола Горбачьов, пише RAIL.insider. Зокрема, пан Горбачьов зауважив, що саме недорозвинена мережа залізничних шляхів та станцій гальмує розвиток агросектору Західної України в цілому. Це відбувається у той час, коли кліматичні зміни, навпаки, спонукають підприємців інвестувати в сільське господарство західного регіону.

Микола Горбачьов: сенсу будувати елеватори на Західній Україні наразі не існує

Натомість, зернова інфраструктура, що її було збудовано у західних областях країни кілька десятиріч тому, була розрахована на порівняно невеликі обсяги виробництва збіжжя. Зараз, аграрії та трейдери наполягають на відбудові, скажімо, опорних вузлових станцій УЗ.

Читайте: Михайло Соколов: переробку гублять не соєві правки, а корупція і дорогі кредити 

Серед інших прикладів Микола Горбачьов згадав про дерев’яні шпали, через які запустити відповідні залізничні маршрутні відправлення (гарантоване прибуття зерновозів на певну станцію згідно з графіком) немає можливості.

Микола Горбачьов: сенсу будувати елеватори на Західній Україні наразі не існує

Ще є проблема слабких вузлових станцій, що мають змогу пропустити лише по 2-3 пари поїздів. Такі інфраструктурні об’єкти не можуть забезпечити подальший розвиток прилеглих територій. До речі, Івано-Франківська область та Буковина не мають маршрутів взагалі, тобто, з тих «країв» УЗ зерно за гарантованим графіком просто не вивозить.

«Бізнес готовий будувати елеватори, але який в цьому сенс», – резюмує Горбачьов.

Іншими словами, зараз склалась парадоксальна ситуація, коли Укрзалізниця «керує» інвестиційною привабливістю сільгоспвиробництва у західному регіоні країни.

До речі, за данними держстату, у січні-квітні цього року обсяг перевезень зернових та борошна залізничним транспортом України скоротився на 10,5% в порівнянні із аналогичним періодом 2019 року і склав 13 млн т.

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про акцію протесту проти квотування імпорту добрив в Україну.

Схожі статті

Кнопка "Повернутися до початку