Робота ОЕЗу групи “Олсідз” припинена через неправильне розподілення квот терміналів в порту Південний.
Про це в інтерв’ю Latifundist.com розповів голова групи “Олсідз” В’ячеслав Петрище.
“росіяни дійсно сьогодні блокують роботу всіх портів Великої Одеси, особливо Південного. По причинах їм відомим. І є друга сторона медалі — наявність квот і неправильне їх розподілення. Тому робота “Олсідз” заблокована. Нас просто ігнорують і не включають ні в які списки. Ми змушені зупини роботу заводу через відсутність місць зберігання та відвантаження готової продукції. 500 робітників пішли у неоплачувані відпустки”, — сказав Петрище.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Він зазначив, що зараз в Південному фрахтується багато суден. Це нормальне явище, оскільки кожен шукає, де йому ефективніше працювати.
“Натомість, що нам пропонує АМПУ? Он є сарай з двома лопатами та бульдозером. Там теж вміють завантажувати агропродукцію на судна і дуже хочуть це робити. Правда, вантажать 1 тис. т на добу. Тому судно, яке зайде туди, буде місяць завантажуватися. Але у клієнта немає вибору — він має платити “дурні” гроші і місяць стояти біля причалу. Ось така правда життя”, — говорить Петрище.
Голова групи “Олсідз” додає, що сьогодні демередж на судні, яке йде завантажуватися олією, складає $1,5/т на добу. Тобто судно, яке стоїть місяць, втрачає $50 на тонні. Водночас демердж балкера з зерновими чи шротом складає 30-40 центів на добу. Тобто на місяць $12-15/т.
Читайте також: UGTC TRADE розповіла як втратила 700 тисяч доларів через простої у зерновому коридорі
Нагадаємо, раніше керівник групи компаній “Прометей” Сергій Ольховський заявив, що електронна черга на навантаження суховантажів у морському зерновому коридорі зовні публічна, але приховує друге дно. Для того, щоб потрапити до неї, необхідно заплатити чиновникам з Адміністрації морських портів України, терміналів та вантажних портів.
Днями Сергій Калкутін, директор з логістики “НІБУЛОН”, розповів, що принцип справедливого та рівного розподілення доступу до терміналів зернового коридору не працює на практиці.
Що таке електронна черга у зерновому коридорі
26 жовтня для суден, які йдуть в українські порти в рамках “зернового коридору”, запровадили електронну чергу. Подібна технологія була раніше впроваджена та показала свою ефективність у Дунайських портах.
Електронна черга дозволила зробити прозорим планування заходу та виходу суден у портах Великої Одеси, однак вона не розв’язує проблему інспекції в Босфорі.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!