Електронна черга на навантаження суховантажів у морському зерновому коридорі зовні публічна, але приховує друге дно. Для того, щоб потрапити до неї, необхідно заплатити чиновникам з Адміністрації морських портів України, терміналів та вантажних портів.
Про це повідомляє один із керівників Групи компаній “Прометей” Сергій Ольховський.
“Наші суховантажі багато днів перебувають у списках очікування на навантаження. Крім затримок з боку інспекторів з Росії на Босфорі, ми спостерігаємо ситуацію, коли судна, що прибули після нашого, заплановані під навантаження перед нами. Тобто, є ручне управління процесом. Так, на навантаження з термінала Транссервіс-2008 у порту “Чорноморськ” заплановані судна SANITA S, ASL ILEANA, EUROSUN та NADA, які прийшли до Стамбула набагато пізніше нашого судна MAGNUM. Також до нас дійшли чутки, що за хабарі, які становлять 2-4 у.о. з тонни продукції, чиновники пропонують “посприяти” з першочерговим поданням документів для внесення в електронну систему”, — розповідає Сергій Ольховський.
На його думку, таким чином фактичне завантаження в портах не має нічого спільного з електронним обліком, і цілком очевидно, що питання “вирішені” в обхід системи.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Керівництво Групи компаній “Прометей” публічно звертається до центральних органів влади з проханням звернути найпильнішу увагу на такий стан справ.
“Компанія “Прометей” не має наміру йти на незаконні угоди, тому відкрито заявляє про непрозору ситуацію на припортовому терміналі Транссервіс-2008, який обслуговує проходження зернового коридору. Нечесні чиновники мають бути виявлені та засуджені до реальних термінів покарання, їм не місце у європейському майбутньому, якого прагне наша країна!”, — зазначає Сергій Ольховський.
Нагадаємо, 26 жовтня для суден, які йдуть в українські порти в рамках “зернового коридору”, запровадили електронну чергу. Подібна технологія була раніше впроваджена та показала свою ефективність у Дунайських портах.
Електронна черга дозволила зробити прозорим планування заходу та виходу суден у портах Великої Одеси, однак вона не розв’язує проблему інспекції в Босфорі.
З метою збільшення обсягів експорту “великим” суднам, які доставляють агропродукцію з портів Великої Одеси в рамках “зернового коридору”, продовжили пріоритетність при проходженні Босфору.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!