Новини / Аналітика     03 березня 2020 13:52

Головні тренди аграрного ринку: підсумки форуму Агровесна

Міжнародна виставка «АгроВесна 2020» привернула увагу понад 18 000 аграріїв з усіх регіонів України, запропонувавши інструменти для трансформації та інтеграції інноваційних рішень в агробізнес.

Компанії­-учасниці представили ексклюзивні зразки техніки, обладнання та новітні технологічні рішення. Кожна з них відповідально готувалася і підходила до оформлення стенду з неймовірною творчою наснагою, креативністю та натхненням. Особливістю цього року став 10-­річний ювілей виставок «Зернові технології», Agro Animal Show, «Фрукти. Овочі. Логістика».

Утім, про рішення та інновації — в наших матеріалах за участю експонентів виставки. Тут ми зупинимося на бізнес-­заходах, які запропонувала «АгроВесна» відвідувачам.

Зерновий індустріальний форум

Вдруге в рамках виставки «Зернові технології» пройшов «Зерновий індустріальний форум. Борошно. Переробка», де були розглянуті найактуальніші питання розвитку елеваторного господарства та борошномельної промисловості. Перший день роботи форуму був присвячений темі «Елеваторне господарство. Стратегія 2030. Відкриті дані — як драйвер ефективного розвитку».

Леонід Козаченко, президент Української аграрної конфедерації, підкреслив, що Україна зараз друга у світовому рейтингу експортерів зерна. Щоб і надалі утримувати позицію лідера, потрібно забезпечити спрощений доступ до отримання коректної інформації щодо місця вирощування, обсягів вирощування та виробника. Учасники наголосили, що в сучасному світі можливості розширюються та з’являється все більше напрямів для імплементації open data. Сьогодні можна знайти будь-­які дані та придбати будь­-яку інформацію. Держава має їх контролювати, щоб не виникало проблем.

Другий день форуму був присвячений пошуку прибуткової моделі ринку борошна в Україні. Родіон Рибчинський, керівник ГО «Борошномели України» та керівник служби бізнес­-проєктів консалтингової компанії «АПК­-Інформ», наголосив: «Захід потрібний, це зрозуміло, тому що потрібен якийсь майданчик для знайомства. Коли з’явилися «Зернові технології», від цього виграли всі: учасники, експоненти та відвідувачі».

Agro Animal IT Forum

Вперше в рамках виставки Agro Animal Show з надзвичайним успіхом пройшов триденний бізнес-­форум Agro Animal IT Forum, де учасникам були презентовані найновіші рішення в галузі годівлі та діджитал­-розробок в управлінні фермами від провідних українських та міжнародних експертів.

Ірина Паламар, голова Асоціації тваринників України, зазначила, що на Agro Animal IT Forum було показано та презентовано все найкраще, що ми маємо та отримали за багато років плідної праці: «Тут представлені самі «вершки», які збивалися роками». У свою чергу, Пітер ван Доорен, засновник консалтингової компанії Nutrivice Consultancy B.V. (Нідерланди), незалежний консультант з великої рогатої худоби, також прокоментував захід: «Завдяки форуму та виставці я зрозумів, що багато людей цікавляться питаннями тваринництва глибше, наша компанія отримала багато корисних контактів».

Пітер Ян Маас, один із власників Swinco BV і Farm Nutrition Consult, зазначив: «Особисто мені виставка сподобалася. Її відвідало багато зацікавлених людей. Приємно вразила велика кількість іноземних компаній. Україна плідно співпрацює із зарубіжними компаніями».

Агрохімічний квартал

«Агрохімічний квартал» включав три тематичні напрями: День добрив, День насіння та засобів захисту рослин і День біотехнологій. У рамках форуму експерти агрохімічного ринку розповіли про революційні рішення у сфері комплексних добрив. Захід відвідали фермери, виробники, дистриб’ютори мінеральних добрив. Провідні спеціалісти розповіли про синергію мікробіологічних рішень, про сучасний стан якості пестицидів та агрохімікатів в Україні, про генетику українського насіння, його переваги та недоліки, та зокрема про те, як захистити врожаї–2020.

Одними з найактуальніших питань були: чи є альтернативи гліфосату та чи варто боятися ГМ­-насіння. Усі дні в рамках «Агрохімічного кварталу» працював консультаційний центр, де кожен аграрій міг отримати відповіді на всі запитання щодо застосування агрохімії у своїй виробничій діяльності.

Тематичні дні

І вже традиційно в рамках «АгроВесни» пройшов топзахід — День Франції в Україні. Цьогоріч експерти сфокусувалися навколо дуже цікавої теми «Агробізнес у нових реаліях», де розглядалися найактуальніші питання сільського господарства: врожайність і прибутковість господарств в умовах кліматичних змін, технічні та економічні інструменти підвищення ефективності виробництва. У рамках заходу радник з питань сільського господарства Посольства Франції в Україні Лоран Деньє розповів про управління агрокомпаніями у нових реаліях. Він особливо наголосив на тому, що кліматичні зміни змушують змінити процес виробництва і вносити корективи швидше, ніж це було декілька років тому.

«Щодо викликів, які стоять перед сільським господарством України, — це впровадження інноваційних технологій для скорочення витрат на виробництво і збільшення прибутку. У тому числі необхідно збільшувати виробництво біомаси та відповідно наростити використання біогазу, біоетанолу на своєму виробництві. У нових реаліях українським виробникам також необхідно використовувати переробку сировини на місцевому рівні, щоб збільшити додану вартість продукту», — наголосив він.

Також у рамках форуму відбувся і День Німеччини. Цього року експерти заходу розповіли про пропозиції німецьких партнерів щодо розвитку аграрного сектора в Україні та про агрополітичні виклики тваринництва в Німеччині. У залі був аншлаг. Переконані, що цінний німецький досвід стане у пригоді українським аграріям.

Ганс-Йоахім Фухтель, парламентський статс-­секретар Федерального міністерства економічного співробітництва та розвитку Федеративної Республіки Німеччина, зауважив:

«Я перший раз на виставці в Україні. Хотілося б відмітити, що тут пульсує життя, думаю, виставка має великі перспективи. Німеччина представлена власною експозицією з 36 компаній. Відгуки про «АгроВесну» дуже гарні. Плануємо активну співпрацю з Україною й надалі».

«АгроВесна 2020» у цифрах

  • 27 200 кв. м виставкової площі
  • Понад 500 провідних компаній, з них 155 іноземних із 21 країни
  • 6 національних експозицій (Австрія, Велика Британія, Данія, Нідерланди, Німеччина, Франція) та колективна експозиція Туреччини
  • Понад 30 бізнес-заходів
  • 18 646 професійних відвідувачів (із 38 країн)
  • 21 022 відвідування

Читайте також

Матеріали по темі