Новини / Аналітика / Логістика / Трейдинг     19 січня 2023 11:11

Автомобільна та залізнична логістика зернових сутєєво подешевшали: аналітики розповіли про ринкові тенденції цього тижня


В Україні цього тижня вартість залізничної та автомобільної логістики суттєво знизилася від 10% до 30% та має потенціал подальшого зниження до 50% відносно розцінок у пік попиту у 2022 році, а виробники притримують реалізацію на фоні здешевлення логістики. Гравці ринку продовжують активно диверсифікувати використання логістики під час експорту.

Про це повідомили аналітики SPIKE BROKERS.

Фахівці також підрахували, що експорт агропродукції за видом транспорту у 2022 році: авто – 4.2млн тонн; залізниця – 8.6млн тонн; морським – 39.6млн тонн. Потенціал росту експорту автомобільним та залізничним транспортом складає 20 млн тонн на рік, що забере значну ліквідність з портів та диверсифікує ринки збуту для виробників та країни в цілому.

Що ж до підсумків тижня на світових торговельних майданчиках, то вони наступні.

Проторговано за тиждень:

  • пшениця 12.5pro DAP пн-зх Румунія січ-лют @262€
  • пшениця 11.5pro EXW центр. Україна січ-лют @7’250₴
  • пшениця фуражна DAP пн. Італія лют-берез @297€
  • кукурудза DAP глибоководні порти України січ @210$
  • кукурудза DAP сх. Румунія січ-лют @235€
  • кукурудза DAP пн. Італія січ-лют @300€
  • кукурудза DAP пн. Італія берез @298€

Відбувається поступове балансування попиту та пропозиції кукурудзи в ланцюжках поставки. Зокрема, ціни у портах дещо укріпилися під впливом зменшення пропозиції до рівнів 210-215$ DAP порти Чорного моря. Тоді як ціни з доставкою суходолом в Європу тримаються стабільного рівня із незначними змінами під впливом крос-курсу євро-долар.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

Відновлення попиту спостерігається у таких країнах Європи як Італія та Іспанія. Українські виробники поступово, але сміливо освоюють нові маршрути та вже продають кукурудзу з доставкою в Італію, долаючи маршрути в 2000 км. Угоди цього тижня 300>298 Euro DAP північна Італія.

Останні індикації покупців:

  • DAP Україна (порти) ~205-212$
  • DAP Польща (кордон) ~210-230$
  • DAP Румунія (кордон) ~200-210€
  • DAP Румунія (зх.) ~245-280$
  • DAP Угорщина (кордон) ~225-235$
  • DAP Словаччина (кордон) ~215-235$
  • DAP Німеччина (сх.) ~260-270€
  • DAP Італія (пн.) ~290-300€

Ціни на пшеницю дещо зросли. Покупці у портах готові були купувати зернову від 210$/т за фураж та від 225$/т за продовольчу DAP порти Чорного моря. Водночас ціни у напрямку Європи залишилися без змін.

Останні індикації покупців:

  • DAP Україна (порти) ~210-230$
  • DAP Польща (кордон) ~220-240€
  • DAP Угорщина (кордон) ~200-220€
  • DAP Румунія (центр) ~230-260€
  • DAP Італія (сх.) (фураж) ~285-295€

Переробники Східної Європи починають більш активно закуповувати соняшник та готові доплачувати за об’єми. Ціни піднялися до рівня 560$/т з доставкою в напрямку Болгарії та Угорщини. Румунія торгувалася з логістичним дисконтом в 15-20$/т відносно Болгарії. Спостерігається відновлення попиту на соняшник зі сторони Італії з ціною 570€+ DAP доставлено в центр Італії.

Останні індикації покупців:

  • DAP Болгарія (пн/центр) ~550-560$
  • DAP Угорщина (центр) ~530-560$
  • DAP Румунія (центр) ~530-545$
  • DAP Італія (центр) ~555-570€
  • CIF Туреччина (порт) ~600-615$

Активний попит на ріпак відновлюється зі сторони Польщі. Німеччина та інші країни Європи все ще відчувають перенасиченість та покриті до нового врожаю.

Останні індикації покупців:

  • ГМО DAP Польща (кордон) ~495-510€
  • DAP Польща (зх.) ~540-560€

Попит на сою зі сторони Польщі знизився після активних пропозицій та трейдів зі сторони українських постачальників. Цікавий попит зі сторони Італії та Сербії з цінами на рівні 550€ за НЕ ГМО сою DAP доставлено.

Останні індикації покупців:

  • DAP Україна (порти) ~460-470$
  • ГМО DAP Італія (пн-сх) ~520-530€
  • НЕ ГМО DAP Італія (пн-сх) ~540-550€
  • НЕ ГМО DAP Сербія (пн) ~530-540€

Нагадаємо, світові ринки зернових та олійних повернулися до повноцінного функціонування після різдвяних свят. Серед чинників, які впливали на попит, пропозицію та ціни надалі залишалися простої в зерновому коридорі, збір пізніх зернових та примхи погоди на американському континенті.

Трейдери змушені закладати все більше витрат на простій суден (до 30 днів) у ціну, що вбиває економіку для виробника.

Також закупівельні ціни на пшеницю в українських морських портах почали знижуватися через високі ризики постачання зерна морем та високі ставки фрахту.

Українські трейдери повідомили, що на ринках спостерігається зниження експортних цін попиту на українську продовольчу та фуражну пшеницю з постачанням суходолом, а в українських портах зросли доларові ціни трейдерів на кукурудзу.

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також