Всеукраїнська Аграрна Рада, яка входить до ГС “Всеукраїнський аграрний форум”, разом із ГС “Аграрний союз України”, Всеукраїнською асоціацією громад, асоціацією “Союз птахівників України”, ВГО “Українська аграрна конфедерація” та асоціацією “Український клуб аграрного бізнесу” звернулась до міністра аграрної політики та продовольства України Миколи Сольського та міністра інфраструктури Олександра Кубракова із пропозиціями щодо збільшення експортних можливостей перевезення аграрної продукції залізничним шляхом.
- Збільшення частки зерна, насіння олійних культур та продуктів їх перероблення в експорті залізницею.
Для цього аграрні асоціації пропонують спочатку встановити обов’язкову норму за кількістю вивезення на експорт відповідних вантажів по переходу Ізов, який має широку колію до Польщі. На першому етапі пропонується встановити норму на експорт не менше 30% від місячних обсягів здачі попереднього місяця. Це дозволить по даному переходу збільшити експорт вдвічі з 2 135 вагонів до 4 648 вагонів. Далі пропонується рівномірно збільшувати навантаження в цьому напрямку для виявлення максимальної спроможності вивезення експорту зернових та продуктів перероблення.
- Встановлення на період дії воєнного стану пріоритезації вантажів зі значною доданою вартістю.
Ця пропозиція продиктована необхідністю залученням для держави більшої валютної виручки, зокрема і доходу. Експерти аграрних асоціацій вказують на те, що ефект для економіки при вивезенні 10 тис. тонн олії є рівноцінним ефекту вивезенню 35 тис. тонн пшениці. Дохід та валютні надходження однакові, а ось задіяних вагонів менше. Тому УЗ необхідно забезпечити першочергове вивезення олії, продукції тваринництва, овочів та фруктів, а вже потім інших товарів.
- Збільшення кількості вагонів вузької колії, що залучені до перевезень зерна, зокрема в Польщі.
Аграрні асоціації наголошують, що зараз на залізниці склалась ситуація, коли велика частина напіввагонів із вузькою колією залучені до перевезення руди. Тоді як українське зерно продовжує перебувати на складах всередині країни. Коли світом ширяться прояви голоду, безвідповідально надавати вагонам із рудою таку увагу. Тому великі залізничні перевізники мають перерозподілити частину напіввагонів під перевезення зерна, насіння олійних культур та продуктів їх перероблення.
- Скасовування конвенційних заборон, що надають преференції вагонам Укрзалізниці.
Члени ВАФ закликали скасувати преференції вагонам, які належать УЗ. Станом на 15.06.2022 діють дві конвенційні заборони щодо прийняття до перевезення приватних вагонів з перестановкою на колію 1435мм у напрямку Румунії. Натомість вагони УЗ приймаються до таких перевезень. Тому очевидним є факт, що УЗ встановила відповідні преференції для своїх вагонів, які потрібно скасувати, а перестановку вагонів здійснювати відповідно до черг, які сформовані як з приватних вагонів, так і з вагонів УЗ.
Нагадаємо, створення мережі зерносховищ у сусідніх європейських державах, що запропонували експерти США, розв’яже проблему експорту нового врожаю.
Як повідомляв Landlord, Канада шукає різні варіанти експорту зерна з України.
Раніше Landlord повідомляв, що Європейська комісія запропонувала встановити спеціальні торгові маршрути між Польщею та Україною. Товари повинні переміщатися якомога легше в обох напрямках, щоб зменшити вплив війни на ланцюжок поставок сільськогосподарської продукції.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!