Агресія рф та атаки на українські порти Рені й Ізмаїл створюють серйозні екологічні ризики для басейну річки Дунай. Така ситуація потребує розробки заходів із запобіганню забруднення вод Дунаю у разі подальших атак росії, інформує пресслужба Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України.
Про це мовилося на нараді Секретаріату Міжнародної комісії з захисту річки Дунай за участі делегацій 14 країн — Німеччини, Чехії, Австрії, Словаччини, Угорщини, Словенії, Хорватії, Сербії, Чорногорії, Боснії і Герцеговини, Болгарії, Румунії, Молдови, України, а також представників Європейської Комісії.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Атаки росії на Дунайські порти створюють додаткові небезпеки для екосистеми дельти Дунаю і самого Чорного моря. Тому ми за дорученням Міністра Руслана Стрільця, плануємо провести моделювання розвитку цих наслідків з метою недопущення погіршення стану вод, — наголосив голова української делегації, перший заступник Міністра захисту довкілля та природних ресурсів України Олександр Краснолуцький.
Сторони обговорили, як спільно посилити моніторинг Дунайських вод у разі повторних атак:
- за допомогою супутникових знімків, даних моніторингу та моделей для розуміння поширення забруднення нафтопродуктами чи іншими хімічними сполуками по Дунаю;
- Україна бере активну участь в системі аварійного оповіщення в басейні Дунаю. Це дає можливість іншим країнам майже миттєво отримувати оповіщення про загрози;
- у межах роботи Комісії спільно з Україною та Румунією буде розроблено План надзвичайних дій з ліквідації забруднення вод в дельті Дунаю, яка є світовою природоохоронною спадщиною.
Голови Делегацій також обговорили та схвалили проєкт декларації, яка засуджує російську агресію проти українських портів та наголошує на важливості захисту довкілля Дунаю.
Нагадаємо, ставки річкового та морського фрахту поступово збільшуються з підвищенням попиту зі сторони Чорноморського регіону.
Хорватія готова надавати Україні порти в Адріатичному морі та на Дунаї для транспортування зерна.
Поступово ставки фрахту на Дунаї продовжуватимуть рости, але рекордів минулого року навряд чи варто очікувати.
“Українське дунайське пароплавство” відкрило тендери з перевезення агропродукції баржами до європейських портів.
У травні 2023 року Дунайські порти перевантажили 3 млн т продукції, що є абсолютним рекордом для портів цього регіону.
У перші місяці повномасштабного вторгнення єдиним морським шляхом, який з’єднував Україну зі світом, був Сулінський канал — головна судноплавна протока гирла Дунаю в Румунії. Однак його пропускна здатність була вкрай низька — у середньому до трьох суден на добу проходить до наших портів. Після звільнення острова Зміїний вдалося відкрити для проходу суден гирло Бистре, яке розташоване вже в акваторії України. Це дозволило збільшити пропускну здатність дунайських портів у 3 рази — до 9 суден на добу.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!