Події    05 листопада 2020 16:29

Агробізнес очікує на прийняття законопроєкту про земельну децентралізацію

Здоровий глузд у земельних відносинах: 4 листопада відбувся відкритий онлайн-захід «Основні зміни в законопроєкті №2194 як ключовому елементі земельної реформи»

Законопроєкт №2194 щодо удосконалення системи управління та дерегуляції у сфері земельних відносин пройшов перше читання ще в листопаді 2019 року. Проте через численні зміни концепції обігу сільськогосподарських земель потребував суттєвого доопрацювання початкової редакції.

«У зв’язку з тим, що україні відбулися значні зміни в основоположному законопроєкті про обіг сільгоспземель, довелося також коригувати велику частину положень законопроєкту №2194. У результаті декількох циклів обговорення, десятків нарад робочих груп, опрацювання сотень пропозицій та поправок Комітет ВРУ з питань аграрної та земельної політики 7 жовтня 2020 року узгодив фінальний варіант законопроєкту №2194 до другого читання. Розгляд законопроєкту в залі Верховної Ради очікується цього місяця, тож можна незабаром очікувати прийняття ще одного основоположного документаз пакета земельної реформи», — розповідає Роман Сластьон, генеральний директор УКАБ.

Законопроєкт №2194 є вагомою частиною земельної реформи та містить низку важливих положень. Зокрема, про передачу державних сільгоспземель у комунальну власність, дерегуляцію землеустрою, передачу функцій контролю в земельній сфері на місця, забезпечення переважного права на купівлю земельних ділянок, запровадження принципу «єдиного вікна» в оформленні земельних ділянок, усунення різних дефектів земельного законодавства та низку інших положень.

Анатолій Мірошниченко, перший заступник голови Держгеокадастру, наголосив, що Держгеокадастр підтримує положення законопроєкту №2194: «Так, відомство втратить певні важливі функції за набуття чинності документа, що сильно позначиться на роботі Держгеокадастру, адже буде зменшення не лише його функцій, а й повний перегляд структури органу. Проте ми до цього готові, тому що ті новації, які пропонуються законопроєктом №2194, потрібні для суспільства».

За словами експерта, передача земель у комунальну власність для місцевого самоврядування — це перевага територіальної громади і від децентралізації суспільство може лише виграти. Більшість функцій управління мають здійснюватися на місцевому рівні, а для того, щоб місцеве самоврядування ефективно функціонувало, йому необхідна матеріальна основа, якою безумовно є земля. Законопроєкт №2194 передбачає, що всі землі за межами населених пунктів мають бути передані в комунальну власність.

«Що стосується дерегуляції, на сьогодні в Держгеокадастру є багато механізмів землевпорядного контролю, які значною мірою дублюються, і виникає багато бюрократичних перешкод на набуття права на земельну ділянку, — пояснює Анатолій Мірошниченко. — На наше переконання, потрібно оптимізувати землевпорядний процес, залишити єдину точку контролю при державній реєстрації земельних ділянок. Велика кількість контролюючих —це засіб забезпечення безвідповідальності, тому і тут повністю підтримуємо ті зміни, які пропонує законопроєкт №2194. Ми покладаємо на нього великі надії та сподіваємося, що розгляд законопроєкту дійде до логічного завершення».

Читайте: Олена Покотилова: Політ мрії

«Законопроєкт має довгу історію — йому близько 8 років, і це вже третя редакція. До документа було подано близько 2500 змістовних поправок і пропозицій, тому розгляд зайняв стільки часу. Крім того, специфікою законопроєкту є те, що до нього було імплементовано як мінімум 6 значних законопроєктів, і в результаті з’явилося багато осіб та відомств, інтереси яких зачіпає даний документ і з якими потрібно знайти спільну мову. На сьогодні всі конфліктні питання знято, а документ став більшим і має 800 сторінок», — коментує Сергій Біленко, радник Комітету з питань аграрної та земельної політики ВР.

Досить великий блок у документі по дерегуляції — скасовуються всі погодження документації, що стосуються формування земельних ділянок, залишаються лише деякі щодо планувальної земельної документації.

«Скасовується інститут державної землевпорядної експертизи — більше того, завдяки законопроєкту буде проведено пілотний проєкт здійснення внесення відомостей про земельні ділянки до земельного кадастру сертифікованими інженерами-землевпорядниками. Ідеологія розвитку земельного законодавства повинна ґрунтуватися на тому, що головною функцією Держгеокадастру має бути не розпорядження землями, а наповнення Державного земельного кадастру, саме тоді можна буде говорити про нормальний розвиток територій, інвестиційну привабливість тощо», — наголосив Сергій Біленко.

За словами Івана Фурсенка, першого заступника керівника Всеукраїнської асоціації сільських та селищних рад, право громад розпоряджатися землями забрали у2002 році та передали районним адміністраціям: «З ними співпраця місцевого самоврядування була значно кращою, ніж починаючи з 2013 року, коли ці функції забрала державна агенція та відбулася повна централізація земельних відносин в Україні, а села позбавили основного елемента планування своїх територій та подальшого розвитку. Ми як асоціація підтримуємо законопроєкт №2194, тому що крім передачі земель сільгосппризначення за межами населених пунктів він вирішує ще ряд нагальних питань для громад, таких як: встановлення меж між громадами, можливість планувати території за межами населених пунктів, контроль за ефективним використанням земельних ділянок тощо. Тому законопроєкт є невід’ємним елементом проведення земельної реформи».

Новини за темою:  Україна повернула аграріям понад 2 тисячі гектарів розмінованих земель: де найбільше очищено угідь

Детальніше про УКАБ: http://ucab.ua

Нагадаємо, раніше Landlord повідомляв про вражаючий заключний випуск другого сезону #ЯБерегиня!

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...