Новини / Логістика     01 вересня 2022 11:45

Затори на кордоні з ЄС. Українські фермери втрачають по 80−90 євро на кожній тонні зерна

Черги вантажівок на кордонах з ЄС місцями сягають 38 км

Через величезні затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна. Про це з посиланням на звіт Der Agrarhandel (Німеччина, Федеральна асоціація сільськогосподарської торгівлі та Асоціація трейдерів зерна Гамбурзької фондової біржі eV), пише НВ Бізнес.

“Високі витрати на логістику є найважливішою причиною низьких цін на сільськогосподарську продукцію в Україні, які наразі становлять лише €130/т пшениці порівняно з €330−340/т у Німеччині”, — повідомляється у звіті станом на 22 серпня 2022 року.

Черги вантажівок на кордонах з ЄС місцями сягають 38 км. Автори звіту говорять, що автомобілі із зерновими вантажами в середньому проводять на кордоні приблизно 5−6 днів при виїзді з України, ще 2 дні витрачається на повернення.

“За день вантажівка може проїхати близько 600 км. Якщо припустити, що відстань транспортування становить 1200 км, чистий час у дорозі в зворотному напрямку становитиме 4 максимум 5 днів, включно з завантаженням та розвантаженням. Це означає, що вантажівка може виконувати до 6 рейсів по 25 тонн на місяць, тобто приблизно 150 тонн”, — зазначається у звіті.

Але через затримки на кордоні час поїздки в обидва кінці збільшується з 5 до 12 днів. Тому одна вантажівка за місяць робить не більше 2,5 рейсів туди й назад. Це означає, що транспортна потужність вантажівки обмежена 70 тоннами на місяць. День очікування у черзі обходиться близько €300 на вантажівку. При вантажопідйомності 25 тонн це відповідає сумі приблизно €84 на 1 тонні вантажу. За іншими оцінками ця сума складає €80−90 на 1 тонні.

Простої на кордоні призводять до збільшення транспортних витрати з близько €125 за тонну до €200−220. Через це покупці та трейдери платять нижчу ціну за українську агропродукцію. Автори звіту вважають, що це впливає як на обсяги експорту так і на спроможність українських фермерів провести наступну посівну кампанію.

Нагадаємо, через здорожчання проходу Босфором постраждає російський експорт зерна.
Landlord раніше повідомляв, Ризький порт збільшує потужності для перевалки зерна.

Наталія Марченко

Новини за темою:  «єІнспектор» запрацював: як в Україні змінюються перевірки комерційного транспорту

 

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також