Новини / Логістика     18 лютого 2022 08:25

З 1 серпня в Україні почнуть діяти електронні товарно-транспортні накладні: що очікує аграріїв

Найбільша кількість питань щодо впровадження і використання е-ТТН виникає в аграрного бізнесу

Електронна товарно-транспортна накладна стане обов’язковою для вантажних перевезень уже з 1 серпня 2022 року. Перехід на електронні е-ТТН дозволяє миттєво погоджувати та підписувати з контрагентами документи на вантажоперевезення, унеможливлює втрату документів, як це буває з паперовими документами, та забезпечує прозорість бізнес-процесів.

Про це розповів в інтерв’ю AgroPolit заступник міністра аграрної політики та продовольства України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Тарас Дзьоба.

е-TTН, як і паперова ТТН, використовується виключно для перевезень всередині України та поширюється на всі види вантажних перевезень, зокрема на всі перевезення усіх категорій агротоварів. У цьому випадку не йдеться про експорт товарів і міжнародні перевезення, тобто е-ТТН при міжнародних перевезеннях не використовується

Дзьоба наголосив, що найбільша кількість питань щодо впровадження і використання е-ТТН виникає в аграрного бізнесу.

Підписуйтеся на LANDLORD у Facebook: тільки найголовніші новини

“Наразі все ще є проблеми із доступом до Інтернету в полях, щоб створювати, переглядати і підписувати документ електронним підписом. Додаткові складнощі можуть бути спричинені слабким рівнем цифрової грамотності працівників. Також у полі може бути складно визначити правильну вагу вантажу під час навантаження для заповнення накладної. Ми розраховуємо, що з 1 серпня, після повноцінного впровадження системи е-ТТН, вдасться знизити кількість порушень вагового контролю на дорогах в агросекторі”, – зазначив Дзьоба.

Він додав, що товарно-транспортні накладні стосуються трьох учасників: вантажовідправник, перевізник, вантажоодержувач.

Дзьоба наголосив, що перехід на електронну форму ТТН дозволить:

  • спростити процес оформлення вантажу,
  • зекономить час та ресурси,
  • мінімізує зловживання, зокрема корупційні,
  • матиме позитивний екологічний вплив.

Як підготувати водія до роботи з е-ТТН?

Дзьоба розповів, що водії, як і інші учасники вантажних перевезень, повинні мати кваліфіковані електронні підписи (КЕП). Але є можливість підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису двом і більше представникам учасника. Наприклад, від імені вантажовідправника документ можуть підписати комірник, бухгалтер та директор.

Новини за темою:  Революція в аграрній логістиці: Україна запускає будівництво 400 зерносховищ та мережі сухих портів

Також може виникнути потреба у додатковому оснащенні водіїв гаджетами (наприклад, смартфонами) та проведенні інструктажів із заповнення е-ТТН та користування сервісом електронного документообігу загалом.

Підписуйтеся на LANDLORD у Telegram: тільки найголовніші новини

Заступник міністра аграрної політики також повідомив, що  для агрокейсів опрацьовується варіант, коли зазначатиметься приблизна вага (з допустимою похибкою у зазначеній вазі), але з вимогою: коли машина приїжджає на пункт прийняття, має бути зафіксована чітка вага.

Раніше Landlord повідомляв, що Болгарія збільшить кількість дозволів на вантажні автоперевезення для України.

Наталія Марченко

Читайте також