Новини / Аналітика / Трейдинг     18 січня 2023 09:01

Відвантажують на 20% менше: експорт зерновим коридором скорочується четвертий тиждень поспіль


Українські експортери за 24-ий тиждень роботи зернового коридору (9-15 січня) відправили з морських портів 491 тис. т агропромислової продукції, що на 20% менше відвантажень тижнем раніше.

Про це повідомив Український клуб аграрного бізнесу.

Як зазначається, кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила 19, що на 3 одиниці більше попереднього тижня.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

“Такий обсяг відвантажень в 2,4 раза менший порівняно з максимальним тижневим показником і ніяк не сприяє швидкому вивезенню залишків продукції”, — констатують експерти.

Найбільші обсяги експорту протягом 24-го тижня роботи зернового коридору становили:

  • кукурудза (43% експорту за цей період);
  • пшениця (20%);
  • макуха соняшникова (12%).

Українська продукція попрямувала до країн Азії (Китай, Туреччина, Афганістан), Європи (Італія, Нідерланди, Португалія) та Африки (Лівія, Туніс, Марокко).

“Всього з початку роботи зернового коридору з 1 серпня 2022 року по 15 січня 2023 року вдалося експортувати 17,4 млн т продукції АПК нашим іноземним партнерам”,  – наголосили в УКАБ.

Нагадаємо, за 23-ий тиждень роботи зернового коридору з 2 по 8 січня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 611 тис. т агропромислової продукції, що на 35% менше відвантажень даним каналом тиждень тому. При цьому кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила 16, що на 9 одиниць менше попереднього тижня.

Як відомо, 30 жовтня РФ заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.

2 листопада Росія повернулася до зернової угоди.

Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”.

Україна розглядає можливість надати пріоритет більшим суднам для проходження зерновим коридором з метою збільшення обсягів експорту, оскільки інспекції сповільнюють темпи.

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також