Новини    18 січня 2023 13:05

Від 20 тисяч доларів на добу: Сольський озвучив суми збитки українських аграріїв від простоїв у Босфорі


За простій кораблів з українським зерном у Босфорській протоці, які перебувають там по кілька тижнів, доводиться сплачувати чималі кошти.

Про це повідомив міністр аграрної політики і продовольства України Микола Сольський на брифінгу у Media Center “Ukraine – Ukrinform”.

За словами Сольського, наразі кораблі тижнями очікують на вхід та вихід з Босфору.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

“Якщо ми говоримо про простій “хендісайзу”, перед Новим роком трейдери називали ціну від 20 тисяч доларів простою за одну добу”, – пояснив міністр.

І додав, що відповідно всі збитки покладуться на українського аграрія. А це – десятки доларів на тонні продукції.

Сольський також зазначив, що тієї кількості суден, які проходять через протоку, наразі недостатньо.

“Основне питання, яке Україна намагається вирішити, – це контроль на Босфорі, робота JCC. Переговори йдуть непросто. Кількість кораблів, які йдуть на вихід і на вхід, явно недостатня, і це та річ, яка заважає сильно і українському фермеру, і українському трейдеру, і нашим клієнтам. Тому що зерно дедалі дороге та непрогнозоване для країн, які з нами торгують”, – пояснив міністр.

Нагадаємо, за 23-ий тиждень роботи зернового коридору з 2 по 8 січня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 611 тис. т агропромислової продукції, що на 35% менше відвантажень даним каналом тиждень тому. При цьому кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила 16, що на 9 одиниць менше попереднього тижня.

За 24-ий тиждень роботи зернового коридору (9-15 січня) відправили з морських портів 491 тис. т агропромислової продукції, що на 20% менше відвантажень тижнем раніше. таким чином, обсяги експорту зерновим коридором скорочуються вже чотири тижні підряд.

Новини за темою:  6000 пляшок на годину: у Тернопільській області запустили сучасну лінію розливу олії

Як відомо, 30 жовтня РФ заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.

2 листопада Росія повернулася до зернової угоди.

Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”.

Україна розглядає можливість надати пріоритет більшим суднам для проходження зерновим коридором з метою збільшення обсягів експорту, оскільки інспекції сповільнюють темпи.

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також

Ще немає новин у цій стрічці ...