За простій кораблів з українським зерном у Босфорській протоці, які перебувають там по кілька тижнів, доводиться сплачувати чималі кошти.
Про це повідомив міністр аграрної політики і продовольства України Микола Сольський на брифінгу у Media Center “Ukraine – Ukrinform”.
За словами Сольського, наразі кораблі тижнями очікують на вхід та вихід з Босфору.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
“Якщо ми говоримо про простій “хендісайзу”, перед Новим роком трейдери називали ціну від 20 тисяч доларів простою за одну добу”, – пояснив міністр.
І додав, що відповідно всі збитки покладуться на українського аграрія. А це – десятки доларів на тонні продукції.
Сольський також зазначив, що тієї кількості суден, які проходять через протоку, наразі недостатньо.
“Основне питання, яке Україна намагається вирішити, – це контроль на Босфорі, робота JCC. Переговори йдуть непросто. Кількість кораблів, які йдуть на вихід і на вхід, явно недостатня, і це та річ, яка заважає сильно і українському фермеру, і українському трейдеру, і нашим клієнтам. Тому що зерно дедалі дороге та непрогнозоване для країн, які з нами торгують”, – пояснив міністр.
Нагадаємо, за 23-ий тиждень роботи зернового коридору з 2 по 8 січня 2023 року через морські порти Одеської області було експортовано 611 тис. т агропромислової продукції, що на 35% менше відвантажень даним каналом тиждень тому. При цьому кількість кораблів, що були завантажені за цей тиждень, становила 16, що на 9 одиниць менше попереднього тижня.
За 24-ий тиждень роботи зернового коридору (9-15 січня) відправили з морських портів 491 тис. т агропромислової продукції, що на 20% менше відвантажень тижнем раніше. таким чином, обсяги експорту зерновим коридором скорочуються вже чотири тижні підряд.
Як відомо, 30 жовтня РФ заявила про вихід із зернової угоди нібито через те, що Україна обстріляла кораблі Чорноморського флоту країни-агресорки. Попри це, Україна, Туреччина та ООН продовжили рух суден у межах зернового коридору.
2 листопада Росія повернулася до зернової угоди.
Водночас Чорноморська зернова ініціатива працює не на повну потужність через російських інспекторів, котрі перевіряють зерновози у “коридорі”.
Україна розглядає можливість надати пріоритет більшим суднам для проходження зерновим коридором з метою збільшення обсягів експорту, оскільки інспекції сповільнюють темпи.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!