Новини / Логістика     05 вересня 2022 20:03

Вартість використання вагонів для аграріїв вже становить близько 120–160 тисяч грн на один рейс

Нині "висока ціна на вагони показує високий ринковий попит"

На аукціонах від 31 серпня вартість використання зерновозів власності філії “Центр транспортної логістики” АТ УЗ зросла до 6658 грн/добу. Ціни озвучив заступник директора департаменту комерційної роботи УЗ Валерій Ткачов, пише Rail.insider.

“Приватні оператори вагонів також почали підіймати вартість використання власних вагонів. Зокрема використання вагонів для аграріїв вже вартує близько 120–160 тис. грн на один рейс. Ці дії призвели до суттєвого здорожчання аграрної логістики. Ця ситуація загнала аграріїв у глухий кут та ставить під питання можливість посівної компанії на наступний рік. Немає економічного зиску в виробництві окремих культур при наявній ціновій кон’юнктурі та вартості логістики”, — зазначив він.

Обмежити участь в аукціонах компаній-посередників неможливо, адже це сприйметься Антимонопольним комітетом (АМКУ) та ринком як втручання в господарську діяльність та дискримінація окремих учасників ринку використання вагонів.

Читайте також: Як уникнути проблеми з простоями навантажених зерновозів у черзі – експерт

За словами Ткачова нині “висока ціна на вагони показує високий ринковий попит”.

Він також зазначив, що зараз в Україні маємо профіцит вагонів-зерновозів, тож подальше зростання вартості нівелюється при покращенні обігу вагонів.

Водночас чимало експортерів висловлювали незадоволення узгодженими УЗ обсягами замовлень на перевезення вантажів на експорт у вересні 2022 року. Тим, що вони не відповідають потребам окремих компаній та галузей в цілому. Проте УЗ й надалі узгоджуватиме виключно ті обсяги навантаження на експорт, які фактично здаються на кордоні.

Нагадаємо, раніше Міністерство інфраструктури України погодилося з пропозицією “Укрзалізниці” про підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.

Натомість у червні та липні “Агропросперіс” закупив 20 зерновозів TAD AGRO 55-3.

Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також