В Україні ухвалили порядок супроводження автотранспорту з ознаками перевантаження до найближчого місця зважування. А також заборонили подальший рух такої автівки, повідомила пресслужба Мінвідновлення.
Постанова уряду дозволить інспекторам Укртрансбезпеки слідкувати за дотриманням вагових норм перевізниками. Новий інструмент направлений, у першу чергу, на збереження доріг, особливо там, де не встановлені системи автоматичного зважування у русі.
Механізм дасть можливість заощадити кошти на поточних ремонтах та спрямувати їх на життєво необхідні проєкти відновлення.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Урядовою Постановою передбачено:
- Право зупинки авто з ознаками перевантаження та супроводу його для зважування до найближчого спеціально облаштованого майданчика (не далі ніж 50 км).
- Можливість використовувати спеціальний блокуючий пристрій, якщо водій відмовляється їхати до місця зважування чи виправляти порушення у випадку підтвердження перевищення дозволених норм.
Також визначено ознаки, за яких автомобіль може супроводжуватися на зважування інспектором ДСБТ:
- Завантаження вище бортів;
- Просідання вузлів підвіски;
- Відсутність товарно-транспортної накладної чи відмова її пред‘явити.
Інспектори ДСБТ зобов’язані фіксувати спілкування із водієм на боді-камеру повністю — для попередження будь-яких корупційних зловживань. Така норма діє з серпня минулого року. У випадку, якщо інспектор не зафіксував спілкування з водієм на камеру, для співробітника ДСБТ передбачена дисциплінарна відповідальність, — зазначили в Мінвідновлення.
Зауважується, що тільки у травні запущено в роботу три системи автоматичного зважування (WIM). Наразі 48 таких систем фіксують порушення на дорогах державного значення. Завдяки роботі WIM у 2023 році до державного бюджету було сплачено 83 млн гривень від штрафів за порушення встановлених норм.
Для чого на українських дорогах WIM?
Без належного контролю за перевантаженням, дорожнє покриття руйнується, зʼявляється колійність, ями та вибоїни. Система не лише цілодобово фіксує перевантаження, а й структурує дані про трафік на конкретних ділянках автомобільних доріг.
Які передбачено штрафи:
За перевищення норми ваги вантажу на 5-10% штраф – 8 500 грн, на 10-20% – 17 000 грн, 20-30% – 34 000 грн, понад 30% від встановленої норми – 51 000 грн.
Під час виконання службових обов’язків інспектори Укртрансбезпеки обов’язково повинні здійснювати аудіо- та відеофіксацію своїх дій за допомогою бодікамер.
Довідка. Weigh in Motion — “розумна” система комплексного збору інформації про транспортні засоби, які рухаються автомобільними дорогами. Моніторинг руху здійснюється на дорогах у режимі реального часу, обладнання монтується у верхньому шарі покриття або на прогонових будовах мостів та шляхопроводів. Автоматично зчитується номерний знак, габаритні розміри, загальна маса, навантаження на кожну вісь та кожне колесо окремо, кількість осей, швидкість руху тощо. Вплив людського фактора відсутній.
Нагадаємо, з 24 квітня цілодобово проводиться зважування-в-русі на “воротах” до Одеси через трасу М-05 Київ – Одеса. Майданчик WIM на 530-метровому мосту через Хаджибейський лиман пройшов сертифікацію і відтепер повноцінно моніторить навантаження на трасу.
З 23 травня 2022 року Державна служба з безпеки транспорту почала штрафувати вантажовідправників та перевізників за порушення габаритно-вагових норм, повідомляє пресслужба Укртрансбезпеки.
З 1 жовтня 2021 року набули чинності закони, які впроваджують автоматичну фіксацію порушень габаритно-вагових норм в русі Weigh-in-Motion (WiM).
Раніше Landlord повідомляв, що на Чернігівщині встановлюють систему автоматичного зважування фур.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!