
З морських портів Усть-Дунайськ та Ізмаїл можна буде організовувати рейдове перевантаження зернових вантажів на судна типу “панамакс”. З цією метою Кабмін зробив низку заходів, зокрема розширив межі порту Усть-Дунайськ, поінформував постійний представник Кабміну у Верховній Раді Тарас Мельничук.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Внесено зміни у додаток “Межі акваторії морського порту Усть-Дунайськ” до постанови КМУ від 07.10.2009 N 1274 “Про межі акваторії морського порту Усть-Дунайськ” з метою збільшення обсягів вантажопереробки морських портів Дунайського регіону у період воєнного стану,— мовиться у повідомленні.
Межі порту доповнили новими географічними координатами місця розташування якірних стоянок біля гирла Бистре для організації рейдового перевантаження зернових вантажів з морських портів Усть-Дунайськ та Ізмаїл на судна типу “панамакс”.
Зауважується, що заходи вжиті на період воєнного стану та протягом трьох місяців з дня його припинення чи скасування.
Нагадаємо, 22 грудня Фонд держмайна виставив на приватизацію порт Усть-Дунайськ. Приватизаційний аукціон відбувся 17 січня на сайті Prozorro.Продажі. Стартова ціна – 60 млн гривень. У результаті маловідома вінницька компанія “Еліксир Україна” приватизувала Усть-Дунайський морський порт. Активи в Одеській області продали на приватизаційному аукціоні за 201 мільйон гривень.
Приватизація трьох українських портів — Усть-Дунайського, Білгород-Дністровського та Скадовського — готувалась протягом декількох років перед початком повномасштабної війни.
Порт складається з трьох активів — самого порту в м. Вилкове Одеської області, портопункту “Кілія” в однойменному місті і бази обслуговування спеціальних суден ліхтеровозів на острові Шабаш. Безпосередньо вантажно-розвантажувальні роботи проводяться в портопункті “Кілія”, який розташований на 54 км річки Дунай. Паспортні глибини біля причалу — 3 м, фактичні — 1,5 м.
За інформацією фонду, після початку війни порт був заблокований. Проте вже 1 квітня він відновив роботу. З того часу порт перевалив на експорт 153 тис. т зерна. Крім того, він обробляє імпортні вантажі, наприклад, сіль та рис. Загалом з 1 квітня порт перевалив 58,3 тис. т імпортних споживчих товарів.
За січень-вересень 2022 р. “Усть-Дунайськ” отримав 848 тис. грн чистого прибутку. За січень-листопад він сплатив понад 9 млн грн податків до бюджетів усіх рівнів.
Компанія “Еліксир Україна”, яка приватизувала Усть-Дунайський морський порт, планує побудувати в ньому елеватор потужністю одночасного зберігання 50 тис. тонн зерна.
Анна Лиса