Новини / Аналітика     11 липня 2019 10:31

Українські бренди: які вигоди отримують аграрії від використання географічних зазначень

Херсонський кавун, Мелітопольська черешня, Карпатський мед – ці та інші продукти можуть бути зареєстровані як географічні зазначення в Україні та ЄС. Які реальні перспективи використання подібних брендів і що це дає агровиробникам?

Про це повідомляє Європейська правда.

У квітні цього року Мінагрополітики затвердило перелік 8 пріоритетних продуктів, котрі можуть бути зареєстровані як географічні зазначення (ГЗ) в Україні та Євросоюзі. Використання ГЗ не лише підвищує пізнаваність бренду, а й збільшує його експортний потенціал.

Читайте: У малих фермерів розширяться експортні можливості. Уряд визначив стратегію

На жаль, сьогодні європейському споживачу відомо дуже мало українських брендових продуктів. Розширення використання ГЗ у назвах допоможе українській продукції завоювати популярність на зовнішньому ринку.

Зокрема Херсонський кавун може стати першим кавуном зі статусом ГЗ. Завдяки цьому Україна буде джерелом рідкісних продуктів у переліку географічних зазначень ЄС.

Використання ГЗ у назві вин (Шабський, Ялпуг, Закарпаття, Білгород-Дністровський) допоможе просуванню продукції українських виноробів на європейському ринку, оскільки зараз лише її 1/10 експортується до ЄС.

Головні переваги використання ГЗ

  • Завдяки використанню ГЗ українські аграрії можуть збільшити експорт та розширити ринки для своєї продукції.
  • Розвиток системи ГЗ допоможе вирішити проблеми стандартів якості в агросекторі – підвищити якість продукції і для зовнішнього, і для внутрішнього ринку.
  • Розвиток ГЗ сприятиме об’єднанню та співпраці місцевих виробників (деякі сільгоспвиробники вже створили асоціації для сприяння реєстрації ГЗ – наприклад бриндзі, вина, кавунів, вишні).
  • Використання ГЗ допомагатиме розвивати агротуризм (на Одещині вже реалізують пілотний проект «Дороги вина та смаку»).

Як повідомлялося, цього року Мінагрополітики спільно з проектом ЄС «Підтримка розвитку системи географічних зазначень в Україні» розпочали впровадження в Одеській області системи винних та гастрономічних маршрутів з метою розвитку сільського туризму та агробізнесу на сільських територіях.

Landlord раніше повідомляв про те, що проект ЄС «Географічні зазначення в Україні» спільно з «U open EU» підготували інфографіку, яка ознайомлює агровиробників з перевагами географічних зазначень у назві продукції.

Читайте також