Верховна Рада ухвалила перші зміни до державного бюджету на 2023 рік. Одна з поправок передбачає використання 20 млрд грн на відшкодування можливих збитків для цивільних суден, які заходять в українські порти.
Про це повідомила пресслужба Міністерства інфраструктури України.
“Загальний обсяг компенсацій – до 20 млрд грн в цьому році (до прикладу, середня вартість суден, які заходили в одеські порти в межах “зернової угоди”, – $13 млн, або 480 млн грн). Джерелом виплат Кабміну дозволяється використовувати Дорожній фонд”, – повідомила голова бюджетного комітету Роксолана Підласа.
Віцепрем’єр з відновлення України, міністр розвитку громад, територій та інфраструктури Олександр Кубраков заявив, що гарантування компенсації ризиків стане сигналом для відновлення цивільного судноплавства в Чорному морі.
“Народні депутати сьогодні зробили важливий крок для повноцінного відновлення цивільного судноплавства в Чорному морі. Разом ми шукаємо шляхи для забезпечення роботи українських портів та розширення номенклатури для товарообігу”, – заявив він.
Підласа вказала, що рішення Ради зменшить ризики припинення аграрного експорту, якщо Росія почне саботувати домовленості зернового коридору. Крім того, очікується, що гарантія грошової компенсації знизить вартість перевезення не тільки в зерновому коридорі, але й на Дунаї.
Ухвалені парламентом зміни стосуються суден, які ходять як під прапором України, так і під прапорами іноземних держав.
Нагадаємо, програма страхування, що забезпечує покриття вантажів через український експортний коридор зерна, діятиме наступного року без підвищення ставок, повідомив Ascot, андеррайтер Lloyd’s of London. Судна, що входять до трьох українських портів, які є частиною угоди, яку підтримує ООН, зазвичай вимагають, щоб їхні банки мали різні страхові поліси, у тому числі страхування корпусу та вантажу, яке оновлюється кожні сім днів.
Водночас клуб взаємного страхування P&I заявив, що скасовує покриття ризиків війни росії та білорусі проти України після виходу перестраховиків із регіону через загрозу великих збитків.
27 липня страховики Lloyd’s of London почали підписувати договори на страхування суден, які планують експортувати українське зерно Чорним морем в рамках Стамбульської зернової угоди. Компанія Lloyd’s не мала сумнівів у тому, що ризики покриваються.
Україна та Польща підписали меморандум про розробку інструментів сприяння торгівлі. Ним передбачено страхування вантажів.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!