Румунський найбільший приватний оператор залізничних вантажних перевезень Grampet Group побудував залізничний перевантажувальний термінал в Дорнешті (повіт Сучава) поблизу кордону з Україною. Термінал має стати стратегічним хабом на маршруті до порту Констанца, інформує Forbes Romania.
Румунія відіграє важливу роль у роботі коридорів солідарності, створених країнами-членами ЄС для полегшення транспортування вантажів з України. Після початку війни залізничні оператори групи GRAMPET зробили значний внесок у згладжування руху та відновлення основних коридорів на осі Північ-Південь, забезпечивши перевезення понад 1,5 мільйона тонн вантажів у зв’язку з Україна.
У проєкт Grampet Group інвестували 10 млн євро, він реалізований в межах розвитку своєї регіональної залізничної інфраструктури та підтримки України. Перевантажувальний термінал зможе щомісяця обробляти вантажопотік обсягом 240 тис. тонн. Термінал є найбільшим в Європі. Нині проводяться випробування об’єкта.
Максимальна проєктна потужність термінала становить 3 млн тонн на рік. Станція навантаження вагонів (довжина 128 м) і станція розвантаження (довжина 120 м) дозволяють одночасно завантажувати і розвантажувати 8 вагонів. Як зазначили в компанії, потужності комплексу подібні до морських та річкових терміналів і дозволяють транспортувати продукцію швидко та без втрати якості. Продуктивність перевантаження становить 500 тонн/год.
Це визначне досягнення для Grampet, а також для Румунії, і ми хотіли би подякувати нашим українським партнерам і всім, хто був залучений до завершення проєкту, — зазначив президент Grampet Group Груя Стойко.
Термінал у Дорнешті, перший, яким керує Grup Feroviar Român, і п’ятий – GRAMPET Group, призначений для роботи 24 години на добу, 7 днів на тиждень, 365 днів на рік.
Урочисте відкриття термінала планується провести одразу після завершення випробувальних робіт.
На Волині в індустріальному парку збудувати частину інфраструктури зернового хабу: перевантажувальний комплекс та хопери, розповів керівник проєктів з розвитку ТОВ “Інтерколесо” Сергій Фещенко на форумі “ВЛАСНИЙ ЕЛЕВАТОР”, передає elevatorist.
Загалом проєкт передбачає місткості для зберігання 160 тис. т зерна. Робота буде більше спрямована на прийомку вже сухого підготовленого зерна, та його перевантаження.
Весь цей проєкт розбитий на черги і на пускові комплекси. Зараз ми реалізуємо те, що актуальніше. Збудували комплекс залізничного перевантаження, конвеєри, норії і буферні резервуари для збереження по 900 т, — розповів Фещенко.
Залізничне перевантаження включає дві колії шириною 1520 мм. Одночасно можуть вивантажуватися вивантажуються 4 вагони з продуктивністю 500 т на годину.
Окрім того, планується встановити сушку потужністю приблизно 600 т/год, та комплекс автомобільного приймання.
Наступним кроком буде розширення місткостей зберігання, сушіння і т.д. Тут має бути 10 резервуарів для зерна по 16 тис. т. Кожний резервуар — це окремий пусковий комплекс, який можна окремо реалізовувати і запускати. В перспективі ділянка дозволяє нам розмістити 160 тис. т зберігання зерна, — зазначив керівник проєктів.
Нагадаємо, словацька залізнична компанія EP Cargo відкриває новий пункт перевантаження зерна на кордоні з Україною. Для нього буде використано залізничні колії Воянської електростанції.
Компанія “Алмейда Груп” побудувала перевантажувальний зерновий термінал на станції Вадул-Сірет, що на кордоні з Румунією.
На залізничній станції Чоп почав роботу логістичний хаб з широкими та вузькими коліями по перевалці будь-якої сільськогосподарської продукції та продуктів перероблення. Типи вантажів — насипний, наливний та фасований (біг-беги та мішки).
Консалтингова компанія DB Engineering&Consulting визначила кілька маршрутів у Європі, які сумісні з українськими вагонами-хоперами.
Контейнерний термінал “Мостиська” (Container Terminal Mostyska, CTM), на території якого також розташований зерновий термінал, обладнали помповими станціями для роботи з наливними вантажами, такими як соняшникова та соєва олія.
Нагадаємо, 12 лютого на пункті пропуску “Ягодин-Дорогуськ” на українсько-польському кордоні поляки розпочали висипати зерно з українських фур просто на землю. Це сталося орієнтовно об 11:30 на державній дорозі № 12.
У Міністерстві аграрної політики та продовольства України рішуче засудили навмисне знищення українського зерна польськими протестувальниками на українсько-польському кордоні. Міністерство запросило польських фермерів до України пересвідчитися, в яких умовах зараз працюють українські аграрії. 4 мільйони малих фермерів в Україні готові поділитися своїм досвідом з польськими колегами.
Міністр сільського господарства Польщі Чеслав Секерський перепросив за інцидент з розсипаним зерном на кордоні з Україною, назвавши його “не зовсім адекватною формою протесту”, але зауваживши, що такі ситуації не рідко трапляються у фермерів по всьому світу, повідомила пресслужба Міністерства сільського господарства та сільського розвитку Польщі.
Прокуратура району міста Холм у Люблінському воєводстві ініціювала розслідування щодо висипання зерна з українських вантажівок перед їх переїздом до Дорогуська. Про це повідомила речниця Окружної прокуратури в Любліні Агнєшка Кемпка.
Таку “акцію” організував Рафал Маклер, відомий як один із ініціаторів протестів, власник логістичної компанії та керівник місцевого осередку маргінальної політичної партії “Конфедерація”. Він також виступає за поліпшення стосунків з Росією, повідомили з Центру Протидії Дезінформації (ЦПД).
23 лютого близько 9:00 невідомі особи висипали ріпак з трьох зерновозів у залізничному пункті пропуску “Дорогуськ”, що прямував до Німеччини.
24 лютого близько 9:00 на польській залізничній станції “Дорогуськ” невідомі особи пошкодили вантажні вагони із українськими бобами.
У ніч на 25 лютого на залізничній станції “Котомеж” у Польщі з восьми напіввагонів висипали 160 тонн української агропродукції.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!