Новини / Логістика     30 грудня 2022 09:10

У порту Миколаєва відновлюється закупівля зернових окремими компаніями


З кінця минулого тижня спостерігається поступове відновлення закупівель зернових у Миколаївському морському порту окремими трейдинговими компаніями.

Про це свідчать дані моніторингу ІА “АПК-Інформ”.

“Наразі й досі достеменно не відомо, коли і на яких умовах та чи будуть взагалі порти Миколаївщини включені до роботи “зернового коридору”, але початок збільшення торговельної активності – це доволі добрий знак. Як ми знаємо, Україна закликає партнерів підтримати пропозицію щодо розширення “зернової ініціативи” на порти Миколаїв та “Ольвія”, але в ООН не бачать можливості реалізувати цю пропозицію найближчим часом. Серед основних причин – безпекові ризики, допоки Кінбурнська коса залишається підконтрольною російським військам”, – прокоментувала ситуацію керівниця відділу зернових та олійних ринків ІА “АПК-Інформ” Анна Танська.

Експертка наголосила, що саме через низьку ліквідність цього напрямку ціни попиту наразі істотно нижчі, ніж у портах Великої Одеси і Дунаю.

Так, ціни попиту трейдерів у порту Миколаїв на пшеницю 2, 3 і 4 класів переважно становили 7300-7500, 7050-7250 і 6300-6500 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу та ячмінь – 6500-6700 і 5600-5800 грн/т СРТ-порт відповідно.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter

Для порівняння: закупівельні ціни трейдерів у портах Великої Одеси на продовольчу пшеницю і фураж залежно від умов поставки фіксуються в межах 7700-8300 і 6700-7400 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу та ячмінь – 7200-7550 і 6600-6800 грн/т СРТ-порт. Максимальні ціни на продовольчу пшеницю і фураж в окремих випадках сягають 8500-8700 і 7600-7900 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу – 7700-8000 грн/т СРТ-порт. Тоді як у портах Дунаю максимальні ціни попиту на продовольчу і фуражну пшеницю досягають 8800-9050, 7800-8050 грн/т СРТ-порт, а на кукурудзу та ячмінь 8350-8600 і 7100-7300 грн/т СРТ-порт відповідно.

“Наразі компанії вивозять зернові з Миколаєва автотранспортом та залізницею. Але згодом за умов долучення портів Миколаївщини до “угоди”, збільшення кількості добових інспекцій СКЦ, стабільної роботи “коридору” і нарощування експорту морем ситуація має вирівнятися, а спред між портовими цінами – скоротитися”, – додала експертка.

Нагадаємо, Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Посольства Туреччини в Україні з проханням зробити все можливе для приєднання до зернового коридору Миколаївського морського портового вузла.

Через масштабне військове вторгнення рф до України, яке розпочалося у лютому, очікуваний вантажообіг морпортів за підсумками 2022 року скоротиться утричі порівняно з минулим роком — до 50,8 млн тонн.

Оскільки активне використання власного флоту на р. Південний Буг та Дніпро наразі неможливе, “Нібулон” планує освоювати ринок водних перевезень Дунаєм та вивчатиме можливості рейдової перевалки в цьому регіоні, використовуючи отриманий досвід роботи на зовнішньому рейді порту Миколаїв.

Валерія Пепеля

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також