Також бізнес просить збільшити кількість перевірок суден у портах.
Європейська Бізнес Асоціація звернулась до ООН та Посольства Туреччини в Україні з проханням зробити все можливе для продовження дії зернової ініціативи (зернового коридору) та приєднання до цього коридору Миколаївського морського портового вузла.
Про це йдеться у зверненні ЄБА.
В асоціації відзначили важливість підтримки України з боку Організації Об’єднаних Націй та Туреччини задля відновлення експорту українського зерна через порти Чорного моря в межах Зернової ініціативи з трьох українських портів.
“Розблокування українських портів посприяло покращенню гуманітарної ситуації в Африці та Азії, а також протидії дефіциту продовольства у світі та зниженню цін на зерно. Станом на 6 жовтня 2022 р. зерновим коридором уже відвантажено понад 280 суден з більш ніж 6 млн т сільськогосподарської продукції на борту до країн Азії, Африки та Європи. Це свідчить про те, що представники бізнесу довіряють зерновій ініціативі та готові збільшувати обсяги перевалки вантажів”, — йдеться у повідомленні ЄБА.
Експерти додали, що у бізнесу виникли логістичні труднощі, які перешкоджають українському експорту аграрної продукції. Зокрема, на початку жовтня кількість перевірок суден з українською аграрною продукцією вже зменшилась до 15 на добу. Це означає, що у портів Великої Одеси вдвічі скоротиться завантаженість, а час простою суден збільшиться. Судновласники та експортери зерна понесуть серйозні витрати через затримки суден. Як наслідок, зростуть ціни на українське зерно.
На думку бізнес-спільноти, щоб уникнути цих проблем, необхідно здійснювати не менше 25 перевірок на добу.
“Для ефективного подолання продовольчої кризи, особливо в країнах, які страждають від голоду, важливо також розширити географію зернової ініціативи, а саме включити до неї “зернові ворота” України — Миколаївський морський портовий вузол, через який у 2021 р. пройшла майже третина від загального обсягу експорту зернових з портів України. За підсумками 2021 р. порт досяг обсягів обігу вантажів на рівні приблизно 30 млн т”, — додають в асоціації.
Довідка: 22 липня 2022 року у Стамбулі за пропозицією Організації Об’єднаних Націй (ООН) та Турецької Республіки підписали Ініціативу про безпечне транспортування зерна та харчових продуктів з українських портів “Одеса”, “Чорноморськ” та “Південний”. Саме це стало поштовхом до активізації зернового експорту в Україні.
Наслідки для бідних країн можуть стати тяжкими не через відсутність зерна на ринку, а через високі ціни на нього. Зерно може бути фізично, але воно буде дуже дорогим.
Країни Євросоюзу зацікавлені у розширенні зернової угоди, експорту та імпорту повної номенклатури сільськогосподарської продукції.
“Зернова ініціатива” вже дозволила збільшити обсяги вивезення продовольства з України під час війни майже у п`ять разів. У вересні українські аграрії експортували всіма видами транспорту 6,9 млн тонн продовольства. Це рекордний показник від початку повномасштабного вторгнення Росії. У порівнянні з серпнем обсяги залізничних і морських перевезень агропродукції зросли на 41%.
Попри всі заходи з покращення зернової логістики, весь об’єм зернових та олійних вивезти у бажані терміни не вдасться. Експорт буде розтягнений у часі, тому потрібно працювати над можливостями довгострокового зберігання продукції. По це заявив перший заступник міністра агрополітики Тарас Висоцький.
Валерія Пепеля
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!