Новорічна пауза: що відбувається на ринках зернових цього тижня

Загалом з початку сезону 22/23 Україна експортувала 22.7 млн т. зернових проти 32.2 млн т. рік тому; кукурудзи експортовано близько 13 млн тонн, пшениці ~8.3 млн т. Більша частина експорту здійснювалась водним транспортом.
Про це повідомляють аналітики SPIKE BROKERS.
Ринок кукурудзи залишається без змін, оскільки фізичний ринок напередодні відкоригувався через умови перекупленості. Попит на кукурудзу в українських портах залишається в діапазоні 200-208$ на умовах DAP.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Останні індикації покупців:
- DAP Польща (кордон) ~200-210$
- DAP Польща (зх.) ~230-240€ (ISCC)
- DAP Румунія (кордон) ~200-210€
- DAP Угорщина (кордон) ~210-220$ (ISCC)
- DAP Словаччина (кордон) ~200-215$
- DAP Словаччина (зх.) ~250-265€ (ISCC)
Проторговано за тиждень:
- кукурудза DAP кордон Словаччина січ-лют @215$
Пшениця стабілізувалася на 205-225$ DAP українські порти залежно від якості. Кордон торгується на рівнях 200-235$. При цьому важко було знайти покупців на пшеницю з білком 11-12.5% в напрямку кордону, адже європейський попит залишається більше на фуражну пшеницю та високобілкову із показником 14%+. Зниження попиту на продовольчу пшеницю у напрямку кордону збільшило пропозицію у напрямку українських портів.
Останні індикації покупців:
- DAP Україна (порти) ~205-225$
- DAP Польща (кордон) ~200-230$
- DAP Угорщина (кордон) ~200-220€
- DAP Італія (сх.) ~290-310€
Нагадаємо, в Україні збір кукурудзи майже завершився, проте через проблеми із електроенергією та відповідно обмеженою можливістю сушіння кукурудзи на елеваторах змушує залишати частину кукурудзи в полях.
Через ракетні удари держави терориста – росії майже всі морські та річкові порти України призупинили роботу з міркувань безпеки, а перебої з електроенергією можуть спричинити зменшення ефективності переміщення товару залізницею.
Трейдери змушені закладати все більше витрат на простій суден (до 30 днів) у ціну, що вбиває економіку для виробника.
Також закупівельні ціни на пшеницю в українських морських портах почали знижуватися через високі ризики постачання зерна морем та високі ставки фрахту.
Українські трейдери повідомили, що на ринках спостерігається зниження експортних цін попиту на українську продовольчу та фуражну пшеницю з постачанням суходолом, а в українських портах зросли доларові ціни трейдерів на кукурудзу.
Валерія Пепеля