Новини / Логістика     26 вересня 2019 14:20

Щорічно на УЗ крадуть зерна на 120–400 млн грн – Валерій Ткачов

При перевезенні зерна залізницею агрокомпанії сьогодні втрачають близько 0,35–0,5% урожаю внаслідок крадіжок на УЗ. Що потрібно зробити, аби усунути цю давню й болючу для аграріїв проблему, і що вже робиться сьогодні?

Про це розповів керівник логістичного напрямку ГО «Бізнес-Варта» Валерій Ткачов, виступаючи на конференції SUP Agro Day, яка проходить сьогодні в Києві.

Валерій Ткачов відзначив, що Укрзалізниця щорічно перевозить 35 млн т зернових, при цьому втрати внаслідок крадіжок становлять 0,1–0,3%, у грошовому вираженні це 120–400 млн грн.

Читайте: Долар в мінус, ціни в плюс: на кого працюють фермери

За словами експерта, основна причина крадіжок – недосконалість системи пломбування вагонів. Займаються крадіжками організовані злочинні групи (до складу яких входять працівники УЗ, колишні правоохоронці, кримінальний елемент) з чітким розподілом ролей:

  • одні – роздобувають інформацію про найбільш вартісні вантажі, що перевозяться;
  • другі (диспетчери, укладачі залізничних станцій) – заганяють певні вагони до підготовленого місця крадіжки;
  • треті – фізично крадуть і вивозять крадене зерно;
  • четверті – реалізують його;
  • п’яті – прикривають цю діяльність.

Як вважає Валерій Ткачов, щоб побороти проблему крадіжок, потрібен комплексний підхід, який передбачає три блоки заходів.

Технічні:

  • змінити систему пломбування вагонів-зерновозів (ЗПУ встановлювати безпосередньо на кришки розвантажувальних люків вагонів-зерновозів);
  • встановити ребра жорсткості на кришки розвантажувальних люків; провести інші конструктивні зміни розвантажувальних вузлів вагона-зерновоза, які унеможливлять або ускладнять доступ до вантажу під час перевезення;
  • дозволити застосування ЗПП, які руйнуються при навмисному зовнішньому механічному впливі.

 «У цьому напрямку ми працюємо. Організація «Бізнес-Варта» уже звернулася до керівництва Укрзалізниці з проханням провести інженерне дослідження і встановити, що треба технічно зробити, аби унеможливити крадіжки», – розповів Валерій Ткачов.

Організаційно-правові:

  • змінити нормативну базу і підвищити відповідальність злочинців за крадіжки зерна під час перевезення;
  • зернові вантажі, що мають високу ринкову вартість, транспортувати під охороною ВОХР УЗ;
  • організовувати спільне патрулювання на станціях з представниками вантажовласників (як це роблять великі компанії, зокрема «Кернел», «Нібулон»).

«У понеділок ми організували зустріч бізнесу з керівниками ВОХР Укрзалізниці і спробували розробити заходи, щоб з цим явищем поборотися», – проінформував Валерій Ткачов.

Оперативно-розшукові:

  • виявлення осіб, що беруть участь у крадіжці. Це завдання Національної поліції.

Як повідомляв Landlord, Валерій Ткачов вважає, що Укрзалізниця порушує права учасників зернового ринку: ініціатива Укрзалізниці стати оператором зернових вантажів має бути ретельно розглянута АМКУ.

Читайте також