Про це розповів керівник логістичного напрямку ГО «Бізнес-Варта» Валерій Ткачов, виступаючи на конференції SUP Agro Day, яка проходить сьогодні в Києві.
Валерій Ткачов відзначив, що Укрзалізниця щорічно перевозить 35 млн т зернових, при цьому втрати внаслідок крадіжок становлять 0,1–0,3%, у грошовому вираженні це 120–400 млн грн.
Читайте: Долар в мінус, ціни в плюс: на кого працюють фермери
За словами експерта, основна причина крадіжок – недосконалість системи пломбування вагонів. Займаються крадіжками організовані злочинні групи (до складу яких входять працівники УЗ, колишні правоохоронці, кримінальний елемент) з чітким розподілом ролей:
- одні – роздобувають інформацію про найбільш вартісні вантажі, що перевозяться;
- другі (диспетчери, укладачі залізничних станцій) – заганяють певні вагони до підготовленого місця крадіжки;
- треті – фізично крадуть і вивозять крадене зерно;
- четверті – реалізують його;
- п’яті – прикривають цю діяльність.
Як вважає Валерій Ткачов, щоб побороти проблему крадіжок, потрібен комплексний підхід, який передбачає три блоки заходів.
Технічні:
- змінити систему пломбування вагонів-зерновозів (ЗПУ встановлювати безпосередньо на кришки розвантажувальних люків вагонів-зерновозів);
- встановити ребра жорсткості на кришки розвантажувальних люків; провести інші конструктивні зміни розвантажувальних вузлів вагона-зерновоза, які унеможливлять або ускладнять доступ до вантажу під час перевезення;
- дозволити застосування ЗПП, які руйнуються при навмисному зовнішньому механічному впливі.
«У цьому напрямку ми працюємо. Організація «Бізнес-Варта» уже звернулася до керівництва Укрзалізниці з проханням провести інженерне дослідження і встановити, що треба технічно зробити, аби унеможливити крадіжки», – розповів Валерій Ткачов.
Організаційно-правові:
- змінити нормативну базу і підвищити відповідальність злочинців за крадіжки зерна під час перевезення;
- зернові вантажі, що мають високу ринкову вартість, транспортувати під охороною ВОХР УЗ;
- організовувати спільне патрулювання на станціях з представниками вантажовласників (як це роблять великі компанії, зокрема «Кернел», «Нібулон»).
«У понеділок ми організували зустріч бізнесу з керівниками ВОХР Укрзалізниці і спробували розробити заходи, щоб з цим явищем поборотися», – проінформував Валерій Ткачов.
Оперативно-розшукові:
- виявлення осіб, що беруть участь у крадіжці. Це завдання Національної поліції.
Як повідомляв Landlord, Валерій Ткачов вважає, що Укрзалізниця порушує права учасників зернового ринку: ініціатива Укрзалізниці стати оператором зернових вантажів має бути ретельно розглянута АМКУ.
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!