Вже найближчим часом Румунія планує подвоїти власні транзитні потужності для українського зерна з двох до чотирьох млн т., повідомив міністр транспорту та інфраструктури Румунії Сорін Гріндяну.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Гріндяну акцентував, що Сулінський канал – це один із трьох шляхів Дунаю до Чорного моря і він є єдиною альтернативою для морського транспорту. Він скептично оцінив можливість України використовувати штучно розширене річище Бистре. Натомість пообіцяв “оптимізувати” в межах проєкту ЄС вартістю 18 млн євро використання Сулинського каналу, де розташовані дунайські порти України.
У середньостроковій перспективі Гріндяну оцінює інвестиції в розмірі 1 млрд євро в залізничне сполучення порту Констанца та додаткові інвестиції в інфраструктурні проекти доріг і залізниць, які мають вирішальне значення для післявоєнної відбудови України.
Румунія також пришвидшить митні процедури, щоб прийняти близько 30 кораблів, які приходять з українських портів Дунаю, що нещодавно зазнали російських бомбардувань, щоб продемонструвати, що торгівля не зупинилася.
Нагадаємо, міністр транспорту Румунії підтвердив на зустрічі з Єврокомісією про зведення якірної стоянки на території порту Констанца для перевалки зерна, зокрема українського.
Міністр аграрної політики та продовольства України Микола Сольський провів онлайн-зустріч з міністром сільського господарства та сільського розвитку Румунії Флоріном-Іонуцем Барбу. Сторони обговорили питання співробітництва в аграрній галузі між Україною та Румунією, повідомили у пресслужбі Міністерства аграрної політики та продовольства України.
24 березня уряд України ухвалив низку рішень у сфері логістики та розбудови оборонної інфраструктури України, зокрема, рішення щодо організації прямого залізничного вантажного сполучення з портом Рені через територію Молдови.
Румунія імпортувала українського зерна на 1,24 млрд доларів, значно випередивши будь-яку іншу країну у світі. Загалом торік 13,9% українського агроекспорту відправилось до Румунії. В результаті, місцеве зерно не змогло конкурувати з українською продукцією та здебільшого простоює на складах.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!