Новини / Логістика     20 лютого 2019 17:47

Розподіл зерновозів на рік та приватна тяга: ТОП-5 порад для вирішення логістичних проблем зернотрейдерів

Сьогодні зернотрейдери часто зазнають збитків через дефіцит зерновозів або локомотивів на УЗ у розпал сезону. Аби зменшити логістичні ризики, учасники ринку самі пропонують шляхи вирішення ситуації. Наприклад, розподіляти зерновози не щодня, а раз на рік чи в сезон, проаналізувавши перед цим запити від власників елеваторів та аграріїв. Залучити більше приватної тяги та ввести персональну матеріальну відповідальність керівників доріг за рух зернових потягів.

Таку дорожню карту виклав на своїй сторінці у Facebbok Юрій Щуклін, власник транспортно-логістичної компанії «Алекс Рейл».

Розподіл зерновозів раз у сезон

Юрій Щуклін пропонує, врахувавши можливості УЗ, локомотивів, зерновозів та портів, створити окремий графік руху «Зернових потягів». Головними складовими якого мають стати: дата подачі порожніх вагонів та опорні станції та маршрутні елеватори; формування завантажених зернових поїздів опорними станціями того чи іншого полігону.

«Розподіл/графік перевезень створити з використанням статистики минулих років. Важливо, аби план забезпечення на рік був у 1,5-2 рази більшим, ніж будь-якого попереднього року, і рівномірно розподілений на рік чи сезон між усіма напрямками/елеваторами, незалежно від власника під’їзних шляхів, відправника чи зернотрейдера», – пояснює Щуклін.

ЧитайтеАльтернативна залізниця: Кернел пропонує аграріям об’єднуватися в перевезенні зерна

Крім того, варто зберегти за елеваторами право оперативно відмовлятися від забезпечення чи запропонованого плану. За пізню відмову від вагонів потрібно ввести штраф/оплату елеватором порожнього пробігу.

Також необхідно заборонити подавати «порожняк» на фронти/елеватори без згоди власників під’їзних шляхів.

Ввести матеріальну відповідальність

За дії, які призводять до руху порожніх вагонів між станціями в розпал сезону, відповідальні особи мають бути покарані. Очільники елеваторів мають власноруч стежити за виконанням плану:

  • з консолідації вантажів по елеваторах;
  • підготовку та синхронізацію роботи елеваторів;
  • вчасного відвантаження.

А дирекція полігонів чи залізниць має забезпечувати оперативний рух та відвантаження на станціях. А в разі затримки руху повідомляти про це учасників ринку. Для цього – відкрити інформацію для представників бізнесу задля відстеження просування вагонів із зазначенням часу останньої операції та відповідальної посадової особи на кожну операцію.

Прибрати корупційну складову

Аби зменшити корупційну частку при формуванні графіку чи курсуванні потягів, зробити доступним для всіх графік і весь процес створення розкладу. Відкрити доступ для учасників ринку про результати розподілу «порожняку» і тяги між фронтами навантаження. План графік опублікувати. Забезпечити можливість бізнесу відстежувати курсування вагонів і локомотивів.

Обладнати точки завантаження вагонними вагами

Це дозволить звільнити маневрові локомотиви від зважування вагонів (додасть 20% робочого часу маневровим локомотивам) і заощадить для вантажовласника/виробника 20-30 грн. на тонні на доставці зерна в порт.

ЧитайтеУ січні встановили рекорд з перевезення зернових по Дніпру – 53,6 тис. тонн (ІНФОГРАФІКА)

«Більше того, необхідно дозволити (за принципом «мовчазної згоди») на всіх фронтах/елеваторах провести установку вагонних ваг під місцями навантаження і оголосити про безумовне прийняття їх в експлуатацію», – зазначає Щуклін.

Приватна тяга

Запропонувати ринку (елеваторам, виробникам, агрохолдингам) можливість орендувати не зерновози, а винятково залізничні колії. За умови наявності в бізнесу власних вагонів і локомотивів. Єдине – для цього потрібно буде узгодити рух поїздів УЗ та приватних ліній.

Як раніше повідомляв Landlord, одна з дочірніх компаній агрохолдингу «Кернел» придбала 100% акцій потужного залізничного оператора «Рейл Транзит Карго Україна» («РТК-Україна»). Купівля всього статутного капіталу обійшлася компанії в $64 млн. «РТК-Україна» мав у своєму розпорядженні біля 3 тис. вагонів-зерновозів. Це робило його найпотужнішим приватним власником зерновозів в Україні. Тепер вагони стали власністю агрохолдинга.

Читайте також