НІБУЛОН міняє технологію виробництва та структуру посівних площ. Відтепер у межах одного кластера вирощують одну-дві культури (іноді використовують третю як страхову), а не чотири-п’ять на кожній маленькій філії, як раніше.
Про це розповів директор з агровиробництва “НІБУЛОН” Олег Веселов в інтерв’ю в журналі The Ukrainian Farmer.
“До того ж бувало, вирощували нетрадиційні для певної зони культури, наприклад, у Миколаївській області – кукурудзу. Тепер у кожній ґрунтово-кліматичній зоні намагаємося висівати культури, які тут максимально розкривають свій потенціал: на Півдні – пшеницю та ріпак, у Центрі й на Заході – кукурудзу, соняшник, сою”, – розповів Олег Веселов.
Також агрохолдинг відходить від колгоспної моделі, коли ставку робили на велику кількість персоналу та малопродуктивні техніки, а всі рішення ухвалювали централізовано. Наприклад, раніше філії були несамостійні в ухваленні конкретних виробничих (тактичних) рішень, що гальмувало роботу, адже потрібно було пройти багато погоджень.
Читайте також: Попри війну “Нібулон” будує новий термінал на Дунаї
Тепер, за словами Олега Веселова, тактичні рішення ухвалюють керівники кластерів – звісно, стратегічні плани ухвалюють на рівні керівництва холдингу.
Довідка. Нібулон – один із найбільших українських виробників та експортерів сільськогосподарської продукції. До складу підприємства входять 22 виробничі філії (виробництво сільгосппродукції на 82,5 тис. га орендованих земель), 19 елеваторних комплексів і перевантажувальних терміналів із загальним обсягом одноразового зберігання 1,77 млн т, суднобудівно-судноремонтний завод і судноплавна компанія.
До війни компанія “НІБУЛОН” обробляла 82 тис. га землі, володіла і управляла мережею внутрішніх елеваторів і річкових терміналів і сучасним морським терміналом, розташованим у Миколаєві. “НІБУЛОН” експортувала переважно кукурудзу, пшеницю і ячмінь у більш ніж 20 країн світу. Крім того, компанія мала широку лінійку флоту (річковий, морський і змішаний).
Нагадаємо, нарощенню експортних показників в основному сприяло будівництво філії “Бессарабська”, яка стала важливим транспортним хабом. Цьогоріч близько 64% зерна поставлено на глобальний ринок саме завдяки новому підприємству в м. Ізмаїл.
“Нібулон” надав свої баржі на початку широкомасштабного вторгнення, щоб зупинити можливий російський вхід у води міста.
Проєкт USAID “Економічна підтримка України” закупив 50 сучасних вагонів-хоперів для потреб “Нібулон”. Вагони виготовлятимуть на львівському заводі “Карпати”.
Компанія “Нібулон” нині продовжує працювати та виконувати свої зобов’язання, використовуючи лише 32% своїх потужностей.
Валерія Пепеля