Новини    16 січня 2018 17:03

Рекордний врожай яблук в Україні не вбереже ринок від високої ціни


Вже зараз яблуко на українських прилавках коштує на 65-75% більше ніж в минулому році. Про це повідомив на своїй сторінці у Facebook міжнародний експерт Продовольчої та сільськогосподарської організації ООН (ФАО) Андрій Ярмак.

За прогнозами експерта, рекордним врожай яблук в Україні у 2018 році стане за умови, якщо не буде повторення з приморозками на початку травня, як в минулому році. Також рекордним буде врожай в сусідній Польщі та очікується збільшення виробництва до рівня 2016 року і в інших країнах Євросоюзу.

На його думку, ціни на яблука, через високу пропозицію на ринку, не впадуть.

«До кінця поточного сезону яблуко буде ще дорожчати, фактично вбиваючи внутрішнє споживання. В травні споживання яблука в Україні, на думку експерта, буде найнижчим за останні п’ять років. Негатив високих цін буде впливати на споживання й в наступному сезоні. Це хороші новини для виробників черешні, суниці садової та інших ранніх ягід, адже висока ціна на яблуко в травні та червні буде додатково стимулювати споживання ягід», – заявив фахівець.

За словами економіста, врожай ранніх яблук врожаю 2018 року будуть дуже дорогими та принесуть чималі зиски виробникам. А ось збільшення цін на яблука в середині країни вплине на їх конкурентоспроможність на зовнішніх ринках.

«Зусилля з диверсифікації експорту в поточному сезоні завмерли, і замирають ще більше по мірі зростання цін. Шкода, бо саме цього сезону можна було б виходити на нові ринки найбільш успішно, адже проблеми з пропозицією у всіх країн. Відповідно, в кінці року знову почнемо шукати нових покупців, але буде трошки пізно», – наголосив він.

Андрій Ярмак майже переконаний, що ціна на яблуко в жовтні 2018 року буде вищою, ніж ціна на яблуко в квітні 2019 року. Знову ж таки, якщо не буде природних аномалій під час виробництва. А ось стрімке падіння ціни на цей фрукт розпочнеться в вересні і буде падати весь сезон.

«Ціни в новому сезоні можуть впасти настільки, що ледве будуть перекривати поточні витрати. Але тут багато залежить від ефективності виробництва та, особливо, маркетингу. Основний висновок – маркетинг – це основний пріоритет. Причому маркетинг має бути професійним, а не базарним, по типу «у нас найсмачніші або найчистіші яблука в світі», бо брехня не продається», – підсумував міжнародний експерт ФАО Андрій Ярмак.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить