6 липня “Укрзалізниця” провела аукціони з розподілу зерновозів, що прямуватимуть на експорт. Ставки на торгах стали рекордними і сягнули 20,5 тис. грн/добу. Як розраховується термін використання вагона, за який сплачує клієнт, та що саме спричинило ажіотажний попит на експортні перевезення розповів заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов, передає Elevatorist.
Щодо терміну використання вагонів УЗ в рейсі, то кількість діб розраховується з урахуванням нормативної швидкості доставки вантажів — 200 або 320 км на добу. Хоча фактично вагони рухаються зі швидкістю приблизно 50 км/добу в експортному сполучені.
“Тобто клієнт сплачує УЗ платню за значно менший термін використання вагона, чим він сплачує приватному власнику вагона (приватний власник рахує фактичну швидкість). Легко порахувати, що реальна ставка аукціонного вагона УЗ для клієнта (при застосуванні фактичної швидкості руху) у 4 рази менше (200 км/50 км) та становить 3525 грн на добу без ПДВ (14100 грн :4= 3525 грн/доба)”, — пояснив Ткачов.
На думку експерта, ажіотажний попит на експортні перевезення викликали наступні чинники:
- Наявність інфраструктурних обмежень по перевезенню зерна через кордон; щомісяця УЗ транспортує на експорт приблизно 800 тис. тонн зерна (сумарно усіма видами транспорту лише 2-2,2 млн тонн на місяць, при необхідному обсягу 5-7 млн тонн щомісяця).
- Дефіцит перевантажувальних потужностей в портах Європи. Найближчі морські порти Польщі та Румунії за минулий 2021 рік перевантажили лише приблизно 33 млн тн зерна (порти Польщі — 8,2 млн тонн; Констанца (Румунія) — 25,2 млн тонн)при наявній потребі лише України в перевалці зерна 40-60 млн тонн на рік.
Нагадаємо, УЗ співпрацює з польським перевізником над пошуком альтернативних способів перевезення зерна.
4 травня почали діяти обмеження “Укрзалізниці” щодо відправлення зернових вантажів і насіння олійних та стосуються перевезень у напрямку прикордонних переходів з Румунією.
Landlord раніше повідомляв, АТ “Укрзалізниця” спільно з Нацполіцією встановили що 434 залізничні вагони в Україні належать російським компаніям.
Анна Лиса
Підписуйся на наш Telegram. Стеж за новинами у зручному форматі!