Новини / Аналітика     12 листопада 2018 12:57

Перевиробництво і низькі ціни на продукцію: як цього уникнути фермеру


Щороку простежується тенденція до перевиробництва певних видів аграрної продукції. А все тому, що більшість фермерів обирають для садіння культури, орієнтуючись на минулорічні ціни, і при цьому не враховують, яка ситуація буде в новому сезоні. Знайти баланс між виробництвом і продажем своєї продукції фермерам допоможе стратегія реалізації.

Так вважає головний аналітик Української плодоовочевої асоціації Тетяна Смирнова, повідомив АгроЮг.

За словами Тетяна Смирнової, багато фермерів діють ситуативно. Тобто вони бачать, що в цьому сезоні висока ціна на певну продукцію, і сподіваються на ній непогано заробити через рік. Тоді наступного року ми спостерігаємо стовідсоткове розширення площ саме під цією культурою. «Тобто, фермери не прораховують того, що за умов різкого розширення площ ми маємо перевиробництво, ми маємо низькі ціни, і фермери ж потім залишаються в збитку», – роз’яснює аналітик.

За її словами, все має починатися зі стратегії. Будь-яку продукцію можна зробити затребуваною, якщо наперед прорахувати, куди її збувати. Тож українські фермери зможуть виробляти більше, якщо знаходитимуть нові варіанти збуту.

«Якщо в нас грамотно прорахована стратегія, ми чудово розуміємо, який обсяг продукції ми можемо реалізувати на внутрішньому ринку, а який на зовнішньому, при сприятливих погодних умовах у країнах-імпортерах», – стверджує Тетяна Смирнова.

Як зразок аналітик наводить херсонську компанію: «У нас є багато прикладів того, як уміють працювати українські фермери, як вони уміють прораховувати стратегію. У нас є, наприклад, компанія в Херсонській області, вони вже давно експортують цибулю до Великобританії. Але для того щоб налагодити цей контакт і мати постійних покупців, вони один рік продавали до Великобританії набагато дешевше, ніж вони могли б продати на внутрішньому ринку. Але вони на це пішли, тому що розуміли, якщо вони зараз відмовляться від цього контракту і продаватимуть за вищою ціною на внутрішньому ринку, то вже завтра ці покупці будуть шукати інші варіанти і до них не повернуться. Отже, для того щоб мати довгострокові перспективні контакти партнерства, вони продавали за нижчою ціною. А вже наступного року, коли в Україні був обвал виробництва, вони продавали за вищою ціною».

Про проблеми, які можуть виникати у фермерів при масових високих урожаях, Landlord уже повідомляв на сторінках новин.

Читайте: Черги біля елеваторів: через рекордний врожай зерна бракує місця.

Тому починати сіяти чи саджати треба з ґрунтовного бізнес-плану і стратегії.

Читайте також