Новини / Логістика     23 жовтня 2022 19:58

Панамський канал збільшив річний вантажний трафік до рекордного

Загалом у 2022 році через канал пройшло 14 249 судна, що на 6,8% більше, ніж роком раніше.

Панамський канал за підсумками 2022 фінансового року (ФР, жовтень 2021 — вересень 2022) збільшив транзит вантажів порівняно з 2021 ФР на 0,4% — до 518,2 млн тонн Панамського каналу (PC/UMS — одиниця виміру вантажообігу через канал, заснована на чистій місткості, одна тонна еквівалентна 100 кубічним футам вантажомісткості), що є новим рекордом річного вантажообігу, повідомляє “Порти України”.

Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter 

Зростання трафіку відбулося завдяки збільшенню тоннажу в сегменті контейнерних перевезень, на який припадає основний обсяг транзиту через Панамський канал — на 6,6%, до 196,4 млн тонн PC/UMS.

Водночас інші сегменти продемонстрували скорочення перевезень:

  • танкери, включаючи LPG- та LNG-газовози — на 5,5%, до 169 млн тонн PC/UMS;
  • балкери — на 6,2%, до 84,5 млн тонн PC/UMS;
  • автомобілевози — на 4,2%, до 45,5 млн тонн PC/UMS.

Загалом у 2022 році через канал пройшло 14 249 судна, що на 6,8% більше, ніж роком раніше.

Основними маршрутами транспортування вантажів через канал були Азія—східне узбережжя США, східне узбережжя США—Південна Америка та Європа—Південна Америка.

За підсумками 2022 року основними клієнтами Панамського каналу стали компанії із США, Китаю, Японії, Чилі та Південної Кореї.

Довідка. Панамський канал з’єднує Панамську затоку Тихого океану з Карибським морем та Атлантичним океаном. Довжина — 81,6 кілометра. Канал пролягає на рівні моря не по всій довжині: судна підіймаються і опускаються за допомогою шлюзів на вході та виході і проходять прісноводним фарватером, який живиться від річок. До реконструкції через канал проходило близько 4% світових торговельних вантажоперевезень та 16% торговельних вантажоперевезень до/зі США.

Нагадаємо, 17 вересня, на 83-тю річницю вторгнення радянських військ в Польщу в 1939 році, країна відкрила новий водний шлях, що з’єднує Віслинську затоку з Ґданською затокою. Завдяки каналу через Віслинську косу, Польща отримала незалежний від росії перехід у Балтійське море.

Один з найбільших стивідорів Клайпедського порту, Литва, запропонував свої потужності під українське зерно. Допомогу Україні запропонував “Термінал для сипучих вантажів”.

Стало відомо, що тарифи на чорноморських маршрутах, ймовірно, будуть підвищуватися — в основному через збереження військових ризиків і зростання вартості страхової гарантії безпеки суден.

Адміністрація Суецького каналу підвищить плату за транзит на 15% у 2023 році.

Франція побудує канал Сена-Північна Європа, який зв’яже внутрішні водні шляхи країни з каналами в Бельгії, Нідерландах і Німеччині, портами Антверпен і Роттердам. Канал Сена-Північна Європа з’єднає річку Уаза, що впадає в Сену, з каналом Дюнкерк-Шельда.

Анна Лиса

Сподобався цей матеріал?
Підтримайте його автора!

Читайте також