Новини    04 січня 2018 10:29

Не гай часу: В Україні назвали найдинамічнішу галузь в агросекторі


Найбільш динамічною галуззю в українському аграрному секторі є виробництво м’яких ягід. Про це розповів керівник проекту «АПК-Інформ: овочі і фрукти» Олександр Хорєв, передає propozitsiya.com. За останні 3 роки найбільші темпи зростання площ серед усіх сільськогосподарських культур продемонструвала саме ця галузь.

За словами експерта, цей ринок отримав поштовх, через високий попит на ринках Європи до цих культур, що правда, більший попит в ЄС мають заморожені ягоди.

«Насадження нових черешневих садів за новими технологіями дає змогу виростити ягоду, яка може знайти попит у будь-якій країні світу, а не лише в Росії, як було з українською черешнею нещодавно. Я вважаю, що збільшення площі садів і впровадження новітніх технологій, забезпечать подальше зростання експорту черешні», – стверджує Хорєв.

Україна має конкурентну перевагу на світових ринках ягідництва, через низьку оптову вартість цього продукту

«На експортних ринках ми поки що маємо конкурентну перевагу в вигляді дешевої робочої сили, бо комбайнове збирання ще не дає такої якості м’яких ягід, як ручне», – пояснює керівник проекту «Інфо-Шувар» Тетяна Гетьман.

Підприємці-ягідники на цифрах розповідають, які гроші можна заробити на виробництві м’яких ягід. Тут дохідність на одному гектарі в рази вища ніж у зернових, повідомляє видання nv.ua. «Якщо на пшениці на одному гектарі можна отримати валовий прибуток – 12-20 тис. грн, то на ягодах це від 700 тис. грн до 1 млн грн з гектару», – пояснює підприємець Євген Базілюк.

На його господарстві майже 2/3 засіяно саме малиною. Головно проблема в ягідництві – це відсутність швидких прибутків. За три роки фермер вже вклав у цю ферму ягід приблизно 4 млн грн. Проте органічна полуниця окупить себе протягом двох років, малина через 3, а лохина тільки через п’ять. Але лохина, через свою особливість, має дуже великий потенціал. Справа в тому, що на відміну від кущів малини або суниці, лохина дає плоди майже 20-30 років. Та що дорослішим стає її кущ, то більше він буде давати врожай, а значить більша рентабельність.

За даними Українського клубу аграрного бізнесу, у першому півріччі 2017 року поставки ягід до Європи становили 16,7 тис. тонн, що майже удвічі вище за аналогічний показник 2016 року. Такий попит на українську продукцію не випадковий. ЄС теж вирощує значні обсяги ягід, проте попит на цю продукцію залишається суттєво вищим, ніж власне виробництво. Стрімко зростає і експорт замороженої малини, який став можливим завдяки тому, що в останні роки цю культуру насадило дуже багато дрібних господарств. Попри зниження цін у минулому році, Олександр Хорєв вважає, що ці господарі поки що не прогадали.

Однак, найближчим часом підростуть насадження, які заклали 3 роки тому, і в ступлять у повне плодоношення нові насадження цієї ягоди попереджає Хорєв. На його думку, це змусить виробників ягід думати на перспективу: ще перед посадкою замислюватись над тим, куди і в якому вигляді вони продаватимуть ягоду. Тому зростає пропозиція органічної ягоди одночасно зі збільшенням кількості органічних господарств, а також нішевих ягідних культур – попит на таку ягоду ще довго не спадатиме.

Отримуйте щоранку на пошту свіжі новини та найцікавіше чтиво!



Вас зацікавить