
Наразі до прикордонних переходів з країнами ЄС та Молдовою прямують 18 тис. 99 вагонів. Такі дані під час онлайн-наради із представниками аграрного бізнесу 29 вересня оприлюднив заступник директора департаменту комерційної роботи АТ “Укрзалізниця” Валерій Ткачов. Про це пише Rail.insider.
Упродовж вересня загальне накопичення вагонів у напрямку прикордонних переходів скоротилося на 6930 вагонів. Якщо наприкінці серпня ця кількість сягала 25 тис. 29 вагонів, то зараз 18 тис. 99 одиниць.
Стеж за новинами у зручному форматі: Підписуйся на наш Twitter
Водночас накопичення зернових вантажів знизилося майже вдвічі — із 8482 до 4377 вагонів. Зниження сягнуло 4105 одиниць рухомого складу, або 48%.
Найсуттєвіше черги скоротилися на таких прикордонних переходах: Вадул-Сірет-Дорнешти (Румунія) – на 1569 одиниць, наразі туди прямують 698 вагонів; Ізов—Грубешув (Польща) – на 863 одиниці, наразі туди прямують 711 вагонів; Ягодин-Дорогуськ (Польща) – на 731 одиницю, наразі туди прямують 1066 вагонів.
Так, це позитивно вплинуло зростання обсягу середньодобової передачі вагонів із зерновими на 63 вагони (із 469 одиниць на добу у серпні до 532 у вересні), а також відкриття “зернового коридору”. Завдяки цьому частину вагонів із зерновими переадресували у напрямку морських портів.
Читайте також: В Миколаївській області продається елеваторний комплекс об’ємом зберігання 84 700 м 3
Нагадаємо, ситуація на кордонах України нагадує апокаліпсис: через часткове відновлення роботи морських портів, які не справляються з обсягами вантажів, на кордоні України у напрямку до Європейського Союзу утворилися довжелезні багатокілометрові черги з вагонів та вантажівок. Наразі сусідні країни не можуть прийняти значних обсягів українського агровантажу, яке раніше уходило за кордон морем, тому що в них нема достатньої кількості вагонів під євроколію, локомотивів та бригад, повідомляє Електронна зернова біржа України.
Попри угоду щодо деблокади українських портів, експорт українського зерна продовжують здійснювати вантажівки. На кордоні через це утворилися величезні черги. Через затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.
Через величезні затори на західному кордоні України, українські фермери додатково витрачають €80−90 на транспортування 1 тонни зерна.
Кількість вантажних автомобілів на українсько-польському кордоні постійно зростає через низьку пропускну здатність митниці з польської сторони.
Україна та Польща підписали меморандум про розробку інструментів сприяння торгівлі. Ним передбачено страхування вантажів.